Arbetskläder för skogen

Nya huggarbyxor

36 inlägg 33040 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201825 Bra idé men virket flyter så dåligt i gyttja, några dra till med regn här i norra Skåne så blir det swamp logging även på torramarker

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

Qkeeper  
#201832 Flottning är nära att de fungerar här om närmsta dike leder hem iaf !

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

Blivande snickare  
#201933 Eller vänta på bättre före? :wink:

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

mrvimek  
#202121 ja betalde 2500 för byxorna men de är ju för man ha bra rabbat där :)

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

MickeM  
#202132 Efter några arbetsdagar i skogen med Stihl x-fit kan jag konstatera att de funkar mycket bra för mig. De är smala och har fickorna på rätt ställen. Att det är vattenavvisande är ju också trevligt!

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221123 Har nu använt mina nya huggar byxor under någon månad. Jag fick en liten reva på låret för ett tag sedan. Funderade på att sy ihop den men det verkade bökigt, så jag hittade en smidig lösning
image.jpg

Jag körde till en bekant som tvättar arbets kläder och fick en lagnings lapp som värms på
image.jpg

Sen klippte jag till två bitar och la en inuti byxan med klistret utåt och en utanpå med klistret inåt .
Jag har lite hobby tryckeri i uthuset så bara att starta transfer pressen och värma.
image.jpg

Resultatet verkar bra fårade när jag använt byxorna lite.
image.jpg

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).