Arbetskläder för skogen

Nya huggarbyxor

36 inlägg 33029 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

herjman  
#201399
rormok skrev:Ja det gjorde jag brukar handla hos Jörgen inte billigast men jäkla bra service och mycket kunnig


Japp!

Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

ananders  
#201457
rormok skrev:Ok har inte varit där på flera år kanske skulle titta inom någon dag, var har du din skogsfastighet jag ser att du jobbar på Råbelöf.


Ska du handla skogskläder så ska du nog fortsätta med att göra det i Vinslöv, vår "skogsförman" gör de allra flesta inköpen där och är nöjd med bemötandet. Anledningen till att jag handlade hos OP var att det inte fanns tid att åka till Vinslöv.
Handlar jag kläder till mig privat åker jag andra sidan gränsen till Älmhult, bensin och sågtillbehör handlar jag i Broby också en bra handlare som dock har fel sågmärke för mig. Min skogsfastighet ligger utanför Lönsboda.

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201702 Jäkla väder är inte läge att testa nyförvärven kan ju bli leriga i 8+ och regn

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

herjman  
#201709 Är byxorna vattentäta? Hittade inget om det på Husqvarnas hemsida

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201712 Ingen aning får väl prova :?:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

ananders  
#201737
herjman skrev:Är byxorna vattentäta? Hittade inget om det på Husqvarnas hemsida


Nej de är inte vattentäta eller vattenavstötande.

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201741 Kan man impregnera dom eller sabbar det andningen i tyget????

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

herjman  
#201779 Rätt kass igentligen med tanke på priset. Gäller samma sak extremejackan?

Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

ananders  
#201781 De är inte vattentäta men jag tycker att man känner av det betydligt minder om man jämför med thecnicalbyxorna jag har hemma som inte sitter så tight som extrembyxan.
Extremjackan tycker jag inte är värt priset, den sitter bra och är bekväm att arbeta i men dragkjedjorna i bröstfickorna fungerar inte som jag önskat dessutom gick den ena dragkjedjan sönder efter ett par veckor.
Den andas dessutom dåligt i ärmarna, underarmarna blir riktigt blöta invändigt och det är inte skönt att trä armen igenom ärmen efter en rast.

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

Qkeeper  
#201814 Har de vanliga Technical byxorna (oranga) och de suger iaf åt sig märkvärt mycket mindre vatten än de Jonsered 24m/s jag haft förut.

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201816 Hoppas att mina håller tätt för lite fukt i vilket fall men nu behöver man vadarstövlar i skogen

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

Qkeeper  
#201818 Ja ska de va sånt väder som den här sommaren och nu så får man nog skaffa sig båt (Y)

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201820 Skota med pråm?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

Qkeeper  
#201822 Ingen dum idé ! Fast tror mer på amfibie fordon! :) De är nog morgondagens marknad de ! :)

Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

totte  
#201824 Flottning direkt från stubben?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).