Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75263 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sluta med nikotin!!!!!

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20130 Är det någon eller några som slutat röka och snusa. För jag hade tänkt sluta ett bra tag nu och igår sa jag till brorsan och flickvännen. Att skall jag sluta att röka och snusa.
Det dumma är att min tjej röker och brorsan snusar och röker. Så jag kommer ju aldrig ifrån det på jobbet träffar jag brorsan och hemma på kvällen tjejen. Så det finns ju alltid i närmiljön.
Så idag skulle jag inte använda nikotin. Gick bra på morgonen men när klockan var 13 så gick jag bort till maskin och gav brorsan en karta. Då blev jag så röksugen att jag inte kunde hålla mig. Humöret mitt är inte så fagert nu kan jag säga. Blir så förbaskat irreterad på allt och alla om jag inte får röka.
Någon som har nåt bra knep??????????? :x :oops:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
masterchief  
#20133 Sluta tvärt är mitt knep.
Säger en som inte klarat det ett antal gånger :lol:

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20134 Jag har slutat tvärt några gånger men det slutar alltid med att jag snor en dosa eller ett paket cigg av nån. Men de gångerna kan nog inte räknas som att jag försökt sluta! :x

   TS
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20154 Funkar det inte bäst om du och flickvännen lägger av bägge två? Borde ni kunna hjälpa varandra.

Och du, käka frukt istället.

Funkar i alla fall mot godis och chockladbegäret som jag slåss med... :-)

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#20164 Hej,
En jobbarkompis slutade snusa för 2 år sedan.
Han snusade en dosa om dagen och räknade ut hur mycket det blev på ett år. Den summan räckte till att betala räntorna för det han alltid önskat sig, en Cheva Corvette.

Så fort han känner suget tänker han på dealen han gjort med sig själv eller ännu bättre, går ut en sväng i garaget.

Det har funkat på honom.
Har funderat själv på detta, men här sitter man...snusande.

Det funkar säkert enbart om man verkligen...verkligen har någon pryl eller dylikt som man suktar efter, vad tror du om detta?

Edit: Skrev fel, en Corvette var det (gissar att han väldigt gärna vill att det ska stå det).
Senast redigerad av Fredrik Reuter mån 18 feb 2008, 20:46, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20165 Ni "missbrukare" på forumet får väl utmana varandra.

Förlorarna donerar en slant till skogsforum.se


//.D

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20167 Jag får testa med frukten får käka 10-15 frukter istället för röket eller snuset.
Jag får försöka få tjejen att sluta röka ochså om hon vill :roll: Annars får jag hota med att jag jobbar ännu längre på fredagar
:lol:
Om man lägger pengarna på annat än 15 cigg per dag och en dosa var tredje fjärde dag borde man säkert kunna spara minst 1700 varje månad.

En kompis som skulle sluta röka sa att han sov mycket längre försov sig i en hel vecka. Tur att han är egenföretagare. :lol:

Nu ikväll har inte planerna på att sluta gått så bra sen jag kom hem har jag rökt 4 cigg. :oops:

   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20173 http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete ... 1866309.ab

Det var ju nått nytt! :lol:

   TS
Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20182 Jag säger som Stig Malm

"Sluta röka är jättelätt, det har jag gjort tusentals gånger"

Jag blir omöjlig att vara i närheten av om jag inte får röka, men jag tror jag skall sluta ändå snart. Spar ju pengar på det, slutar väl att man handlar något för de pengarna och börjar röka igen, så har man både ett lån och ett beroende ;)

Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20194 till de som slutar snusa & röka, GO FOR IT!
Ni får en bättre hälsa på köpet, även om de är svårt att motivera sig för de.
Men mål är oerhört viktigt i alla sammanhang i fall man ska lyckas.
Man kan tänkta så här med, om jag slutar snusa vad gör de mig för bra på 1veckas sikt 1månad 1 halvår 1 år 5 år 10 år , osv , om man tänker på de negativa så kan de också motivera..

dvs om jag inte slutat röka på 10år är risken väldigt stor att jag fått någon obotlig sjukdom.

För en skogsfåne, så kanske man kan köpa ett par extra sågar om ÅRET i stället för att snusa... en extra resa till den plats man önskar, eller betala av gammla skulder...

De flesta önskar sig följande i fall de "vinner" pengar, bättre bil, bättre hus, och en finare semester resa, och även ge familjen del av pengarna brukar toppa listan med, dock är de ingen rankning på vilken följd de kommer i...

Alla vet att de är 'svårt' men är du redo att sluta eller vill du bara ha nått att "prata" om?

Om man vill kan man!

GO FOR IT!

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20196 en kompis till mig slog vad med en annan om vem som kunde gå ner mest kilon på ett halvår förloraren skulle bjuda på pizza :roll:

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20257 Ja sluta vill jag men vet inte bara när! :lol:
Idag har det gått bättre med planerna men humöret var i bott. Farsan fick sig
ett smakprov på detta när han sa=
Du har missat lite mot gränsen här.
Då svarade jag:
Det kan du väl göra själv för fan!!!!!
Tur att han är förstående :oops:
Nä nu ska jag sluta! får väl återkomma hur det gått om en vecka eller nåt. :lol:

   TS
Avatar Fallback
Ponsse  
#20299 En huggare jag känner röker hela tiden,men han sa att hans brosa hade slutat rökt,och några år efter så dog han bara,så han säger jämt slutar jag röka då dör jag 8) :roll:

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20309 Hur gammal var han! Måste rökt så att hjärtat gick på högvarv hela tiden. :o

   TS
Användarvisningsbild
Spidde  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20747
valmet901 skrev:Jag får testa med frukten får käka 10-15 frukter istället för röket eller snuset.


Jag köpte enorma mängder äpplen när jag slutade snusa. Brände ett kilopack per skift ungefär. Jag slutade snusa tvärt när jag fick reda på att grabben skulle komma till världen.
Har använt låtsassnus och liknande och äter som en häst jämfört med förut. :oops:
Det har nu gått 3 år sedan dosan åkte ut genom bilrutan på väg till skogen en morgon, och inte en endaste gång sedan dess har jag trillat dit.
Men sugen...det är jag fortfarande..hela tiden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).