Öppna kategorin

Investera en miljon

81 inlägg 34782 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

Blivande snickare  
#201523 Köpa ny vattenpump till zetor 25 an. Sen en lång å skön södern resa med familjen.
Sen investera i mer skog, samt spara lite så man lan leva någålunda hyggligt.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201525 Köp rätt och du dubblar pengarna på 5 år. Helt utan risk olja vill alla ha.




Zorran en som tror på virkespriserna.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

Blivande snickare  
#201528 Köpa in sig i ett oljebolag eller?

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201529 Tja det finns några som är heta nu.



Zorran en som tror på virkespriserna.

Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

Kse  
#201533 En miljon är ju inga pengar idag.
Skulle lägga in det på banken, finns ju trots allt bra fond och aktielösningar om man kan lägga upp några hundratusen och kan avvara pengarna nått år.

Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

rokon  
#201535 Inte aktier eller fonder mer, då det ligger utanför min kontroll, men kanske en Hypro 300 gallringsprocessor! Jag har mycken gallringsskog G1 och röjningsskog som snart är gallringskog.

Inte köpa mer skog, det räcker med det jag har.

Kanske en Beg. Zetor till, eller en Valtra. Aktar mej för löften om hög avkastning. Samt behålla en del som buffert (eller reserv) för att nyttja när bra tillfällen ges. (till vad vet jag ej nu)

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

storån  
#201540 Intressant det här med äldre fordon som kan öka i värde.
Har även hört att gamla HD motorcyklar och fina segelbåtar kan vara fina investeringar.

Att här i norrland köpa upp gammal oanvänd odlingsmark och börja bedriva julgransodling eller energiskog??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

rokon  
#201542 Det är ett lotteri att lyckas med granodling på gammal odlingsmark iaf här i Norrbotten. Här bör nog det föregås av en generation björk
Gamla motorcyklar kunde man satsa på för 30-40 år sedan. (köpte ett renoverinbgsobjekt HD 42 års modell 750 cc ökenvarianten för 150 kr i Norge 1972 samt en fransk sidvagnsmaskin (renoveringsobjekt med drivning även till sidvagnshjulet) Gnohm et Rone vid samma norgeresa för 200kr Min Gnohme et Rhone maskin hade kommit med stridande franska främlingslegionärer till Norra Norge där de sattes in för att försöka hindra Tyskarnas okupation (de var visst ej heller särskilt omtyckta de där fransmännen. http://www.vintagebike.co.uk/pictures/1938-gnome-et-rhone-ax2/#.UN_eJ-Q3jIc Gamla bilar är nog inte heller någon hit längre.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

Skogsmange  
#201548 Köp en skogsfastighet! Det tillverkas inga nya!

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201550
Skogsmange skrev:Köp en skogsfastighet! Det tillverkas inga nya!

Jag gjorde en ny för tre år sedan, det kändes som en bra affär.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

Skogsmange  
#201551 Tillverkade du ny mark? :lol:

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201553 Jag köpte till mark och taxerade om till Bebyggd lantbruksenhet, typkod 120, då blev det en ny skogsfastighet.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

Blivande snickare  
#201585 En riktig mini-jesus då ;)

Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

JörgenO  
#201600 Ingen rolig slutsats i det här forumet, men... Köp det som är billigt, europeiska aktier handlas till PE 12, billigast sedan 70-talet.
Sälj det som är dyrt, till och med i södra Lappland där jag har min skog ligger markpriset 10-40% över bruksvärdet.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201637 Intressant du tycker att EU aktier är billiga. Men alla banker i EU /södra delen går illa. Och du ser köpläge. Tar gärna emot tips. Kommer här med en raket Cassandra oil.


Zorran en som tror på virkespriserna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).