Uppvärmning

jävlas med vedeldning?

28 inlägg 25174 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: jävlas med vedeldning?

Dennis_stavre  
#201308 Blev jag riktigt rik skulle jag lägga el golvvärme i hela kåken samt på utfarten på ca 100m sedan skulle man slippa elda och skotta.

   TS
Avatar Fallback

Re: jävlas med vedeldning?

ruth  
#201310
Vedmaskin skrev:Å vill man jävlas med grannen så sureldar man. :mrgreen:


Min pappa eldar med ved, mitt i stan och grannkärringen har anmält honom två gånger till kommunen senaste året. Fast vem vet om det är honom hon stör sig på då i princip alla har kaminer i granngårdarna nu förtiden. Och ja, han eldar med blöt ved ibland som han först värmer upp/torkar genom att lägga den bakom pannan, så ibland blir det rökigt i hela huset för han glömmer bort att han lagt veden bakom pannan, på röret.

Användarvisningsbild

Re: jävlas med vedeldning?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201315 Bor man tätt med grannarna då har man en skyldighet att sköta eldningen snyggt.
Allt annat är ju löjligt.

Avatar Fallback

Re: jävlas med vedeldning?

Dennis_stavre  
#201332 Är det inte fler som har eller haft en riktigt dålig anläggning?

   TS
Användarvisningsbild

Re: jävlas med vedeldning?

vetinte  
#201356
Slurfi skrev:Jag har ett vedeldningsproblem, självförvållat som vanligt.
När jag byggde så snålade jag med pannrummet och den besparingen har jag ångrat
sen dess. Skulle jag bygga idag så hade jag utan större kostnader ordnat med en lite
större dörr på ett lite smartare ställe, då skulle jag kunna fylla på ved med traktor och
därigenom fått behålla många kalorier där de hör hemma.
Nåja, om jag skulle bli plötsligt rik så skulle jag både investera i jordvärme och bättre pannrum
så det är egentligen bara en tidsfråga innan pannrumsproblemet löst sig hoppas jag.


"Nåja, om jag skulle bli plötsligt rik så skulle jag både investera i jordvärme"
MEEEEEN jag som hadde börjat få en uppfattning av att du var en vättig o go gubbe :surp:
Hmmmmm :???: kanske får omvärdera detta :wink:

Användarvisningsbild

Re: jävlas med vedeldning?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201371 Vaddårå? Om jag blev rik så kan jag ju köpa allt möjligt, klart jag skulle
skaffa jordvärmepump så huset hålls varmt när jag är på mina resor.

Avatar Fallback

Re: jävlas med vedeldning?

Blivande snickare  
#201373 Varför fungerar inte gilla knappen i denhär tråden?

Avatar Fallback

Re: jävlas med vedeldning?

Bergsmannen  
#201381 Trådstarten kan ju tolkas lite som man vill så. :???: När jag jävlas med min vedeldning brukar jag ta med mig några stora torvstycken från värmeverket där jag allt som oftas jobbar. När jag har en fin glödbädd i panna kastar jag på ett par stycken. Strax stiger ur skorstenen en något gulaktig rök och en mycket speciell lukt sprider sig över nejden. Själv påminner den mig om Laphroaig(singel malt whisky) dvs. gott. Mina grannar är av annan åsikt.

Avatar Fallback

Re: jävlas med vedeldning?

opekka  
#201492 Jag har vissa känningar i Västnärke och om där vankas Laphroaig är jag inte långt borta.

Användarvisningsbild

Re: jävlas med vedeldning?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201519
Slurfi skrev:Vaddårå? Om jag blev rik så kan jag ju köpa allt möjligt, klart jag skulle
skaffa jordvärmepump så huset hålls varmt när jag är på mina resor.


\m/

Användarvisningsbild

Re: jävlas med vedeldning?

vetinte  
#201562
Slurfi skrev:Vaddårå? Om jag blev rik så kan jag ju köpa allt möjligt, klart jag skulle
skaffa jordvärmepump så huset hålls varmt när jag är på mina resor.


:lol:
Men då skulle jag "annställa" nån som eldar för mig :grin:
O fixar städningen :lol:

Avatar Fallback

Re: jävlas med vedeldning?

Blivande snickare  
#201580 Andra människor i mitt hus medan jag inte e gemma?!?!
Nej tack! :surp:

Användarvisningsbild

Re: jävlas med vedeldning?

JensSkoog  
#222236 Definisjonen på en snill og god kjerring er et kvinnfolk som ikke klager om gubben ber henne elda i spisen med rå ospeved!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).