Före och efter jobbet

Att bli skogsmaskinförare?

25 inlägg 24306 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Att bli skogsmaskinförare?

Åke Nilsson  
#200159 OB 32,59 kr/tim
Övertid 40,88 kr/tim

Milersättning 30 kr/mil skatt på allt över 18 kr/ mil

Elmia
Avatar Fallback

Re: Att bli skogsmaskinförare?

snubblaren  
#200160 Hur många har egentligen det....

Avatar Fallback

Re: Att bli skogsmaskinförare?

Johan$$on  
#200168
snubblaren skrev:Hur många har egentligen det....

Alla som jobbar på ett företag som arbetar åt någon större aktör eftersom de är tvungna att följa kollektivavtalet.

Användarvisningsbild

Re: Att bli skogsmaskinförare?

Åke Nilsson  
#201036 Övertid & färdtid svårast att få ut från små privata aktörer.
Skyller på att man har högre lön än avtalet då räcker det....

Användarvisningsbild

Re: Att bli skogsmaskinförare?

T Landström  
#201039 30:- / mil enl kollektiv avtal? Är det resor i tjänst eller till och från jobbet?

Avatar Fallback

Re: Att bli skogsmaskinförare?

snubblaren  
#201041 Vad jag vet bland de jag känner som är skysst anställda får de antingen köra firmabil till jobbet eller milersättning / diesel.

Användarvisningsbild

Re: Att bli skogsmaskinförare?

Åke Nilsson  
#201077 Resor i tjänst eller till/från jobbet om du har stationeringsort hemma vid.
Då gäller 30 kr/milen

Användarvisningsbild

Re: Att bli skogsmaskinförare?

T Landström  
#201094 Då har ni ett bra kollektiv avtal vad det gäller resor... ;)
I byggnads får vi 18,50 för resor till och från jobbet och resor i tjänst får vi 30:- / mil.

Användarvisningsbild

Re: Att bli skogsmaskinförare?

machonisti  
#201103 Det finns inget roligare än att köra maskiner. Skogsmaskiner grävmaskiner alla typer av stora grejer.
Det roliga avtar med tiden dvs en ganska kort tid när man kommer underfund med det monotona i arbetet.

Allt var serverat för mig maskiner, verkstad och kunnande från -68. Farsan körde sista pinnen mot arvode för 5 år sedan. Nu använder vi maskinerna till det privata skogsbruket. Han blev pensionär och jag är löntagare.

Jag passade inte som yrkesförare!

Användarvisningsbild

Re: Att bli skogsmaskinförare?

Åke Nilsson  
#201107 Byggnadsavtalet bygger på att du är längre tid Teoretiskt och får din stationeringsort där jobbet är.

Tycker byggnadsavtalet är dåligt i det avseeendet, en resa t&r 30 kr/milen inställelse sen får du köra gratis !!!

I skogen har vi stationeringsort hemma därför 30 kr/milen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).