Arbetskläder för skogen

Nya huggarbyxor

36 inlägg 33025 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201005 Har varit och investerat i nya huggarbyxor idag Husqvarna tecknical extreme sitter som en drömnjämfört med mina gamla Bacho byxor lite jobbigt att trä dom över stövlarna men det kan det vara värt att ha ett par som sitter helt perfekt/mikael



   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

ananders  
#201010 Riktigt sköna skyddsbxor, har lika dana på jobbet. En anledning till att de är trånga att dra över stövlarna kan förmodligen vara att det är tänkt att användas till känger istället. Använder också stövlar och ja det är lite tight att dra dem över stövelskaftet.

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201015 Provade även kängor som verkade sköna men fanns inte i min storlek köper kanske dom när dom kommer i min storlek ,det var en ny Husqvarna modell som bara kostade 1600!

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201113 Kolla sulorna på billigare kängor,har ett par cofra som jag fått ,de är jäkligt halkiga.

Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201151 Har kört med Hq Tech extrm ett tag nu. Kan bara hålla med om smidigheten. Men, en nackdel som faktiskt finns jämfört med mina gamla tjocka är skyddet mott vassa kvistar och sånt.

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rikard_e  
#201158 Vad fick du ge för dom?

Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201196
rormok skrev:Provade även kängor som verkade sköna men fanns inte i min storlek köper kanske dom när dom kommer i min storlek ,det var en ny Husqvarna modell som bara kostade 1600!



Om jag var du så skulle jag passa mig för dessa kängor!...."billigt är billigt"! har en kollega som köpte dessa "nya" husqvarnakängor för 1695:-......sulan släppte från själva kängan inom tre dagar!..han fick nya på garanti såklart! dom nya hade redan efter en vecka visat tecken på att: "detta bådar inte gott".....hur det sen gick vet jag inte!....har du köpt dom byxor som du gjort så tycker jag nog att du ska kosta på dig husqvarnas "värstingkängor"......som dessutom är vattentäta!..och som enligt utsago funkar riktigt bra!(den nya modellen vill säga) dom första "värstingarna" hade också problem med att sulorna dels släppte + att dom var ordentligt hala!

Jag säger som jag alltid brukar göra: man får vad man betalar för!!

mina rekommendationer är nån av meindls sågskyddskängor eller Monitor forest!

mina meindl timberking har gått över förväntan i över 3 år!!!!!!....dom har inte haft nåt lätt liv i bland sten o makadam.....och när dom väl gick i pension så luktade dom inte direkt smultronglass! :grin: ...men höll.....det gjorde dom!.....dom sitter fortfarande kvar på "avbytarbänken"!! fullt funktionsdugliga!....så kostnad per använd timme understiger vilken "kinakänga" som helst!

monitor forest håller inte ens hälften så bra som meindl.......men är trots det mitt vinteralternativ då dom dels har en tåhätta av kevlar istället för stål, och därmed inte blir så kalla som andra kängor och stövlar! dessutom har dom nån form av vinterfoder.....så fast det är -25 så svettas jag om fötterna! :surp: !! å jä som ä så fryssin om fotan! :lol: ....dom håller två vintrar heltidshuggning!.....inte så illa!

/ Huggarn.

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201210 Jag fick betala 3200 för byxorna, Kängorna verkade sköna men skall kolla på alternativ om kvalitén inte är bra. Jag använder alltid stövlar har aldrig haft kängor förut men eftersom nya byxorna är trånga nertill och bökiga att få över stövlarna funderade jag på att köpa .

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

ananders  
#201217
rormok skrev:Jag fick betala 3200 för byxorna, Kängorna verkade sköna men skall kolla på alternativ om kvalitén inte är bra. Jag använder alltid stövlar har aldrig haft kängor förut men eftersom nya byxorna är trånga nertill och bökiga att få över stövlarna funderade jag på att köpa .


Herre gud var de så dyra, undra hur mycket jackan i samma serie kostar och undra hur chefen reagerade när han fick fakturan på byxorna och jackan :wink: .

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201221 Jackan kostar 2995 priserna är ink moms

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201369
ananders skrev:
rormok skrev:Jag fick betala 3200 för byxorna, Kängorna verkade sköna men skall kolla på alternativ om kvalitén inte är bra. Jag använder alltid stövlar har aldrig haft kängor förut men eftersom nya byxorna är trånga nertill och bökiga att få över stövlarna funderade jag på att köpa .


Herre gud var de så dyra, undra hur mycket jackan i samma serie kostar och undra hur chefen reagerade när han fick fakturan på byxorna och jackan :wink: .

Var köpte du dina grejor tror att vi bor ganska nära varandra vore kul att jämföra handlare
Hade vi bott i Norrland hade vi varit närmsta grannar :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

ananders  
#201372 Uthämtades på OP-maskiner i Kristianstad.

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201374 Ok har inte varit där på flera år kanske skulle titta inom någon dag, var har du din skogsfastighet jag ser att du jobbar på Råbelöf.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya huggarbyxor

herjman  
#201391 rormok: köpte du dina på skog & trädgård i vinslöv?

Avatar Fallback

Re: Nya huggarbyxor

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201393 Ja det gjorde jag brukar handla hos Jörgen inte billigast men jäkla bra service och mycket kunnig

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).