Skotare

startmotor till smv21

10 inlägg 5757 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

startmotor till smv21

ammer  
#198858 Hejsan någon som har startmotor till en smv21,och hur kommer man åt att byta den?


Senast redigerad av ammer tor 17 okt 2013, 11:22, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Svårstartad SMW 21

Blivande snickare  
#198865 Finns det inget litet läge på startnyckeln just före startmotorn börjar veva?

Avatar Fallback

Re: Svårstartad SMW 21

linq  
#198866 Är ingen glödning på dem.. Har du tillgång till värmepistol eller gasolbrännare kan du värma luftfiltret / luften in i luftfiltret. Detta brukar göra gott, men det absolut bästa för motorn är ju naturligt vis en riktig motorvärmare...

/Linq

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad SMW 21

Camwood  
#198868 Äger en Smv 21 :grin: Hur kallt blir den svårstartad :?:

Avatar Fallback

Re: Svårstartad SMW 21

Solo  
#198932 Visst satt det en manuell kallstartknapp på insprutningspumpen på 21-orna?

Avatar Fallback

Re: Svårstartad SMW 21

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198943 Kallstarten satt i stoppreglaget vid pumpen man drog ut den mot sig så att den stannade ute en bit, om jag minnes rätt ev fick man vrida lite på arman för att den skulle stanna ute.
gas på.

Avatar Fallback

Re: Svårstartad SMW 21

ammer  
#199579 luftning av diselpump sitter i smv 21 -75

   TS
Avatar Fallback

Re: Svårstartad SMW 21

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200326 Trycka in var det väl, eller ? Satt det inte en gummiklädd mojäng på samma reglage som stoppvajern fästs vid?

Avatar Fallback

Re: Svårstartad SMW 21

ammer  
#200371 har inte sett denna

   TS
Avatar Fallback

Re: Svårstartad SMW 21

linq  
#200505 Är det verkligen SMV 21 med D70 motor som ni pratar om? Har aldrig sett nån kallstart på de jag har varit i närheten av.. Jag kan ha fel, men beskriv gärna närmare var den sitter så skall jag kontrollera om det stämmer på direkten. Är ju Bosch pump på dessa med stoppreglaget sittande lite trångt till på baksidan av dieselpumpen in mot motorblocket.

En annan sak som är viktig på de senare modellerna med konstant-tryck på hydrauliken är att pumpavlastningen funkar. Denna fanns det lite olika lösningar på genom åren, men utan den i ordning går motorn fruktansvärt tungt vid start..

/Linq

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).