Servicebyggnader

Låsreglar för ladugård

9 inlägg 20806 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Låsreglar för ladugård

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199782 Finns det företag som säljer typ metallreglar som man kan bulta fast och låsa med hänglås. Eller är det jobb för en smed? Jag har sett liknande på några gårdar. Det skulle vara skönt att kunna låsa in maskiner och dylikt när man inte bor permanent på gården.



   TS
Avatar Fallback

Re: Låsreglar för ladugård

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199804 http://www.blocket.se/skaraborg/Lasbomm ... m?ca=8&w=2

När länken dött: http://skyddsfaktorn.se/

5545388577.jpg
Senast redigerad av D Brown ons 19 dec 2012, 14:12, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Låsreglar för ladugård

haggloader  
#199806 Fast då signalerar du för tjuven att innehållet är värdefullt och att tjuven tar med sig kylsprej och sprejar på hänglåset och sedan knackar på låset. Alltenativ tar med sig en batteridriven vinkelslip, eller bultsax. Nä, lås med måtta är mitt ödmjuka råd. Bättre att kameraövervaka med en webbkamera eller liknande.

Avatar Fallback

Re: Låsreglar för ladugård

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199811 Tack för tipsen. Men en kombination av kamera och lås kanske är det optimala. Då kan kameran ta fler bilder och ett lås med härdat stål är väl inte så lätt att tas med med en batteridriven maskin. Med de låskupor som finns kan det också vara problem med vinkelslip.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Låsreglar för ladugård

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199816 bara en skylt med att området är kamera övervakat borde avskräcka en del, borde vara det billigaste sättet...

Avatar Fallback

Re: Låsreglar för ladugård

elis  
#199841 Fattar inte alls varför det ska vara "fel" att låsa in grejorna? Självklart ska du göra vad du kan för att försvåra, det tycker försäkringsbolagen också. Och de är ju ändå de som betalar eventuell ersättning för det stulna.

Användarvisningsbild

Re: Låsreglar för ladugård

vetinte  
#199859 Klart du ska låsa om grejerna.
Men rigga en hagelbössa på insidan mä.

Avatar Fallback

Re: Låsreglar för ladugård

Elfving  
#199869
haggloader skrev:Fast då signalerar du för tjuven att innehållet är värdefullt och att tjuven tar med sig kylsprej och sprejar på hänglåset och sedan knackar på låset. Alltenativ tar med sig en batteridriven vinkelslip, eller bultsax. Nä, lås med måtta är mitt ödmjuka råd. Bättre att kameraövervaka med en webbkamera eller liknande.


Jag håller faktiskt med. Att låsa om sig att ungefär som att peka ut var tjuvarna skall börja söka.

Du kanske håller småungar borta, men de som är proffs i branschen tar sig tyvärr in på några minuter. Bättre då att gömma prylarna eller ta med dem när man åker därifrån.

Avatar Fallback

Re: Låsreglar för ladugård

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199877 Regga era fyrhjulingar på annan adress än där de förvaras är ett tips

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).