Inomgårdsmaskiner

Toro 1128 oxe skruvproblem

4 inlägg 6954 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Toro 1128 oxe skruvproblem

stubben12  
#199424 Hej har en 2 år gammal Toro 1128 oxe snöslunga som fungerat hur bra som helst tills nu.

Skottade gården idag och märkte att snöslungan tog undan snö så illa på höger sida. Rensade bort lite snö och såg då att en sten kilat fast skruven på höger sida. Fick bort stenen men nu driver den ej på höger sida, dvs skruven driver inte. Det är endast vä sida som driver.

Försökte kolla i manualen och enligt den så finns det inga brytpinnar eftersom det är en så robust växellåda för skruven... jaha.. vad är det då som hänt? Tips uppskattas, tack på förhand.



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Toro 1128 oxe skruvproblem

sveakatten  
#199425 Har du kollat så det inte sitter brytpinnar, enligt manualen så står det att man nästan inte behöver brytpinne.

Avatar Fallback

Re: Toro 1128 oxe skruvproblem

stubben12  
#199427 Hej, jag ska kolla lite mera imorgon då det blir ljusare. Det kanske är som du säger men manualen är ju lite skum tycker jag. Tack för svaret.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Toro 1128 oxe skruvproblem

totte  
#199443 Brukar alltid vara en brytpinne till varje skruvhalva, är svåra att se i mörker och inbäddade i snö. Är bergis den som gått. Skaffa riktiga brytpinnar och köp några i reserv. Att ersätta med en vanlig bult går men är inte rekommendabelt, kan sluta med ett dunderhaveri i vinkelväxeln och då blir det DYRT!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar