Avverkning (slutavverkning)

Nån som har problem med arcpad?

21 inlägg 19587 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nån som har problem med arcpad?

Diesel_doriz  
#197926 Har arcpad i våran rottne h14. Kommer upp felmeddelande som "arcpad har stött på problem och måste avslutas" nån här som har samma/liknande problem?



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Nån som har problem med arcpad?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#197952 Nu har jag inte kört Arcpad på ett tag men jag minns att det "lade ner" när man körde mobilt bredband samtidigt. Beror nog mer på klen dator.

Avatar Fallback

Re: Nån som har problem med arcpad?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198046 Händer mig ibland, oftast är han runt å ritar på halva kartan först..
911.3 kör ja förresten

Avatar Fallback

Re: Nån som har problem med arcpad?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198048 Förresten skulle dom som programerat de köpa sig ett timbernavi å tjuvkolla lite så dom får se hur ett maskin gpsprogram ska fungera

Användarvisningsbild

Re: Nån som har problem med arcpad?

rocky  
#198064
Diesel_doriz skrev:Har arcpad i våran rottne h14. Kommer upp felmeddelande som "arcpad har stött på problem och måste avslutas" nån här som har samma/liknande problem?


Får du det när du avslutar programmet?

Användarvisningsbild

Re: Nån som har problem med arcpad?

rocky  
#198066
ume skrev:Förresten skulle dom som programerat de köpa sig ett timbernavi å tjuvkolla lite så dom får se hur ett maskin gpsprogram ska fungera


Tur dom inte har tittat på navin för "trögare" program får man ju leta efter. Har ju hur många olika inställningar/alternativ som helst i ArcPad. Vist ett minus för dom som kör med produktionsringar men jag vet inte hur många som använder dom?

Avatar Fallback

Re: Nån som har problem med arcpad?

Diesel_doriz  
#198090
rocky skrev:
Diesel_doriz skrev:Har arcpad i våran rottne h14. Kommer upp felmeddelande som "arcpad har stött på problem och måste avslutas" nån här som har samma/liknande problem?


Får du det när du avslutar programmet?



nej.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nån som har problem med arcpad?

rocky  
#198125
Diesel_doriz skrev:
rocky skrev:
Diesel_doriz skrev:Har arcpad i våran rottne h14. Kommer upp felmeddelande som "arcpad har stött på problem och måste avslutas" nån här som har samma/liknande problem?


Får du det när du avslutar programmet?



nej.


Ok När kommer det då?

Avatar Fallback

Re: Nån som har problem med arcpad?

Diesel_doriz  
#198279 under dagens gång när man sitter och arbetar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nån som har problem med arcpad?

rocky  
#198370 Ok kör ni med ritning/loggning hela dagen?

Pröva med att om installera ArcPad. Eller har det kommit i samband med något annat t.ex. ett nytt projekt, kartor eller liknande?

Hjälper inte det så har du säkert ett fel i Windows.

Fick samma fel på min dator som jag bytte i H8an i förra veckan. Blev även vissa andra fel i Windows så den datorn var det något fel i installationen så jag fick en ny dator igen och nu fungerar det felfritt.

Avatar Fallback

Re: Nån som har problem med arcpad?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198524
rocky skrev:
ume skrev:Förresten skulle dom som programerat de köpa sig ett timbernavi å tjuvkolla lite så dom får se hur ett maskin gpsprogram ska fungera


Tur dom inte har tittat på navin för "trögare" program får man ju leta efter. Har ju hur många olika instllningar/alternativ som helst i ArcPad. Vist ett minus för dom som kör med produktionsringar men jag vet inte hur många som använder dom?


Måste säga att jag tycker precis tvärt om, navin är enkel, funkar jämt å snabb, arcpad 7 som jag har nu är de segaste skit jag provat, ä ju så man helst inte vill använda de för de tavr bara tid å ändrar man nått, ex zom så hinner man ju köra 20 träd innan bilden kommer upp

Avatar Fallback

Re: Nån som har problem med arcpad?

Diesel_doriz  
#198562 okej. har pratat med rottne som skulle ge besked här i veckan. väntar väl och ser vad dom tror.
Enligt han som håller på med arcpad, trodde han att det var dasa som inte "gillar" när det ligger i bakgrunden på datgan och arbetar :P

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nån som har problem med arcpad?

rocky  
#198644
Diesel_doriz skrev:okej. har pratat med rottne som skulle ge besked här i veckan. väntar väl och ser vad dom tror.
Enligt han som håller på med arcpad, trodde han att det var dasa som inte "gillar" när det ligger i bakgrunden på datgan och arbetar :P


Vi har kört med Arcpad i flera år och aldrig varit ute för det än :wink:
Vi kör med automatisk växling mellan d5 och gis och det brukar ju vara segt men det har fungerat felfritt.

Användarvisningsbild

Re: Nån som har problem med arcpad?

rocky  
#198648
ume skrev:
rocky skrev:
ume skrev:Förresten skulle dom som programerat de köpa sig ett timbernavi å tjuvkolla lite så dom får se hur ett maskin gpsprogram ska fungera


Tur dom inte har tittat på navin för "trögare" program får man ju leta efter. Har ju hur många olika instllningar/alternativ som helst i ArcPad. Vist ett minus för dom som kör med produktionsringar men jag vet inte hur många som använder dom?


Måste säga att jag tycker precis tvärt om, navin är enkel, funkar jämt å snabb, arcpad 7 som jag har nu är de segaste skit jag provat, ä ju så man helst inte vill använda de för de tavr bara tid å ändrar man nått, ex zom så hinner man ju köra 20 träd innan bilden kommer upp


Precis så funkade timbernavi för oss. Samt den hoppar iväg och ritar överallt och stora filer samt begränsningar med linjer och ytor. Finns ett pluss och det är att det är enklare att sätta ut symboler.

Ja den kan var lite seg om du inte har kört servicepacken som finns till den. Finns att ladda hem på deras sida gratis. Krävs dock att man skapar ett användarkonto men är helt gratis. Där kan man även ladda hem andra program och filer från ArcGIS. Dagens version är 10,0 R4 (servicepack 4)

Finns ju en ruta som man kan kryssa på varje lager så dom blir enklare att använda för programmet. Finns ett namn för det men jag kommer inte på det nu geo något.
Om du öppnar ett lager och bläddrar längst upp till höger så fliken ATTRIBUT kommer fram. Sen klickar du i rutan framför GEOMETRI och sen bara OK på alla fönstren och gör likadant på alla lager utom kartor så borde det bli enklare för programmet.

Avatar Fallback

Re: Nån som har problem med arcpad?

Diesel_doriz  
#198927 Okej. jag ska undersöka saken i morgon =)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).