Arbetskläder för skogen

Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

28 inlägg 27533 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

stefan.b  
#197800 var i yttertyget på mina jonsered-byxor med motorsågen i helgen

kan man laga det och hur?....sågskyddet är felfritt

stefan



   TS
Användarvisningsbild

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

machonisti  
#197802 Brukar så mina brallor själv. Använder rätt grov nål och en stark tråd. Sån där fisknätstråd som fiskare syr sina nät med, andra trådar har inte ens hållit en dag.

Avatar Fallback

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

Boarpan  
#197810 Klistrar mina. Funkar med karlsson eller tygklister. Se till att stoppa in tyget under ditt riktigatyg och att klistret inte förstör trådarna under.

Användarvisningsbild

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

herjman  
#197818 Som skrivs ovan, yttertyget måste vara skilt från "sågskyddet" det får inte klistras ihop. Lägg papper emellan

Avatar Fallback

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

stefan.b  
#197921 okej,tackar

   TS
Avatar Fallback

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

ulfgustav  
#197951 Jag har med framgång lagat sågskyddsbyxor med lim Lqiusole, håller fantastiskt bra men limmet är rätt dyrt

Avatar Fallback

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

axwell  
#197962
ulfgustav skrev:Jag har med framgång lagat sågskyddsbyxor med lim Lqiusole, håller fantastiskt bra men limmet är rätt dyrt

Billigt är det inte så det gäller att förvara tuben i frysen mellan användningarna.
Biltema har något liknande, även det fungerar för det mesta.

Avatar Fallback

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

henrikoelin  
#198850 En del går att vränga om skadan sitter på rätt ställe,då är det enkelt å tråkla!

Avatar Fallback

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#204423 Jävla 339:a har bränt håll även på mina nya Stihl X-fit brallor. Verkar bara vara i yttertyget, så får väl lappa. Vad för tygbit rekommenderas? Kanske kan klippa något från mina gamla byxor. 😡

Användarvisningsbild

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

Johan C  
#204579 Det följde med lite tyglappar till x-fiten när man köpte dom, mest som visning av tygerna iofs. men dom har jag använt att limma på där det har gått hål.

Avatar Fallback

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205281 Så här blev brännhålet. Jag har - lyckligtvis - inte slängtyglapparna. Vilket lim funkar?

Det här verkar ju bra och inte så dyrt:
http://www.jula.se/textillim-40-ml-504045

Vet ni något som håller, eller räcker karlssons klister? De tvättas varje vecka.

Användarvisningsbild

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205323 Det var ju ett fjuttigt hål :grin: :grin: Låt det vara, det kommer att bli fler och större hål med lite mer användning :!:

Användarvisningsbild

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

machonisti  
#205326 Jag är nog benägen hålla med th. Hålet verkar inte förrödande för säkerheten.

Avatar Fallback

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205330 Nej, men det är en liten tofs vitt material däri som jag vis av tidigare erfarenhet vet kommer fastna i allt och alla och dras ut. Så nog tänker jag laga hålet, för annars blir det värre.

Användarvisningsbild

Re: Laga yttertyg på sågskyddsbrallor

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205387 Håller med om att det är bra att laga det direkt annars brukar de tendera att bli större av sig själv. Du kan ju också prova nål och tråd, hålet år ju så litet att man borde kunna sy ihop det helt enkelt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).