Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken Honda skall jag välja?

2 inlägg 2329 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilken Honda skall jag välja?

Danne007  
#196005 Hej alla!
Jag har bestämt mig för att köpa en ny fyrhjuling Honda TRX420. Men nu börjar problemet vilken skall jag välja 420 FPA, FA, FE. Jag har ett sommarhus vid kusten i Norrland skogstomten är på 9000 m2. Jag skall bygga ett hus en bit upp i skogen så jag behöver ta ner massor av träd, bygga väg, köra byggmaterial, m.m. Jag är sällan uppe vid stugan på vintern. Tacksam för råd från alla proffs där ute.



   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken Honda skall jag välja?

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196054 Hej!
Jag åker en 500FE (luftkyld & manuell tumväxel) jag kör endast timmervagn med den och plogar snö och tycker den fungerar bra. Men hade jag köpt i dag så hade nog en FA legat bra till, eftersom en automat är smidigare när man plogar snö. I skogen spelar det ingen roll, eftersom man måste köra som folk och inte kan gasa hur som helst. Om det går, så välj den med stel axel (då kan du dra tung vagn), vätskekylning och automat.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).