Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimers Griplastare

8 inlägg 6670 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Weimers Griplastare

france  
#193122 Är det någon som känner till Weimers griplastare, kvalite' och prisklass ??



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Weimers Griplastare

fidde66  
#193995 Jag fick lite priser från sitright rek ord pris får paketpris om man köper komplett
Vagn
we 10 56000kr
we 12 76300kr
robsondrift hydraulisk 35000kr
kran
we 6300 55300kr
we 7200 79600kr
pump ca 8500kr beroende på storlek och flöde
stödben ej inräknat och kranarna med std flerspaks ventilpaket
Priser är exkl moms och riktpriser från augusti 2012

Kvalitet vet jag ej men personligen tycker jag det ser bra ut.
Komplettera gärna med mer information. Jag har inte bestämt mig ännu =D

Avatar Fallback

Re: Weimers Griplastare

skogslaban  
#194867 Jag har en weimer we10 med en 5meters kran som jag har haft sedan 2000, är mycket nöjd med vagnen, kranen har fungerat bra men den är lite för kort kan inte plocka bitar bakom vagnen.
Har kört ut både grovtimmer och massaved och inget har gått sönder.
Kan du inte köpa den direkt från Weimer?

Användarvisningsbild

Re: Weimers Griplastare

rokon  
#194869 Weimer skall vara riktigt bra, titta bara på hur rejält deras vagnsstyrning är utformat.

Avatar Fallback

Re: Weimers Griplastare

kungsis  
#194878 En sak som är bra med Weimers är att dom är riktigt trevlig och kunniga. Väger rätt tungt för mig. Jag vill kunna ställa frågor och få svar på dom, och det får jag från dom. Det är, tyvärr, inget självklart nuförtiden :cry: . Har iof aldrig köpt någon vagn/kran av dom, men en hel del komponenter.

M.v.h
Kungsis

Avatar Fallback

Re: Weimers Griplastare

mbtrac  
#194939 kör med weimers 14 rdm we 7200 kran hittills bästa vagn vi haft av.olika tillverkare,den är mkt stark,drivning, är nog marknadens bästa, vet inte vad som ska va bättre. har ägt tidigare. med hydraulisk drivning flera, kan köpas av weimer direkt.

Användarvisningsbild

Re: Weimers Griplastare

loppan  
#194979 Jag har ett svagt minne från Elmia nån gång då man hade en ganska stor mek driven Weimer griplastar kärra med en boxer före som gick backe upp och ner utan kedjor med stort lass,mycket imponerande.

Avatar Fallback

Re: Weimers Griplastare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195203 Kommer inte ihåg boxer men såg flera år att dom körde på Elmia med 650 el om de var 700 med fullt lass upp o ner för backar

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).