Socialt (mer om oss)

Ny telefon, vad rekomenderar ni?

120 inlägg 68974 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

MNskog  
#194271 Den här kanske kan bli nått:
http://www.blocket.se/stockholm/NAUTIZ_ ... 203829.htm

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

totte  
#194321 :D


Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

volvo_buster  
#194387
totte skrev::D

telefon.jpg


Hittat display skydd och väska till den??? ;)

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

totte  
#194390 Lämplig väska är inget problem 8)

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

machonisti  
#194397
cykel.png
cykel.png (39.24 KiB) Visad 1268 gånger

Plus fortskaffningsmedel, allt för ett modernt liv.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194399
Bild

Kallare snubbar förr.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

rockfax  
#195570 Läste ingen som rekommenderade Sony/Sony Ericssons telefoner.
Ska väl säga att jag kör med Iphone 4s och är väldigt nöjd.

Men Sony Ericsson har ju varit ledande i Sverige länge men nu när det bara är Sony verkar det som de tappar marknadsandelar som tusan?

Tyckte ju att Sony Xperia Go borde vara något för alla i skitiga och blöta mijlöer: http://www.sonymobile.com/se/products/phones/xperia-go/

Eller varför inte föregångaren Sony Ericsson Active: http://www.sonymobile.com/se/products/p ... ia-active/
(Den fick farsan i förra veckan som jobbartelefon, och han har inte klagat någonting på den än)

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Gremo95  
#195575 sonim är bra men bara om du ska ringa och sms

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

värmSkog  
#195594 Detta kanske också kan vara något för dem som vill ha en smartphone men ändå behöver en telefon som tål lite extra stryk

http://www.sodhaak.se/produkter_JCB_Tel ... _Pro-Smart

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

jonsered95  
#195624 Har JCB pro smart sedan någon månad tillbaks. Den är ju rätt tung och kraftig jämfört med andra telefoner och det är inte den nyaste mjukvaran i den heller men jag är fantastiskt nöjd med den. Den ska ju tåla oerhört mycket stryk, men den var ändå någorlunda modern, därför valde jag den, tror tillochmed att jag ska kunna slå ihjäl nåt med den också om det behövs. :wink:
MVH Philip.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#198178 Tjosan, dags för en update igen kanske 8)
Var ute idag å händerna blev ganska kalla. När jag tog i telefonen för å ringa morsan så får jag knappt upp telefon låset (fungerade på femte gången #:-s ). Skärmen har tydligen svårt att känna av fingrarna när dom blir kalla, har ni andra med smekfånar samma problem?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Naders  
#198190 Lite trögt är det väl allt på min Xperia Neo men om jag förstått det hela rätt så handlar det om flytande kristaller i skärmen och som blir lite segare i kylan så man får helt enkelt "dra" lite långsammare....
Hur som helst:
Angående nya "Vattentåliga" Xperia V... nån som testat den och tål den verkligen ett dopp i det blöta?
Och förresten om man redan har en smartphone... vad är det som lockar till en ny?
Det är väl bara att uppgradera och ta hem några nya appar så är den så gott som ny.....eller? :roll:

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

traktorz  
#198235
Naders skrev:Och förresten om man redan har en smartphone... vad är det som lockar till en ny?
Det är väl bara att uppgradera och ta hem några nya appar så är den så gott som ny.....eller? :roll:

Med varje ny iteration av OS så ökar samtidigt kraven på hårdvaran.
Inte bara nya nödvändiga antivirusfunktioner tillkommer. Ny hårdvara får flerkärniga processorer för att förbättra stilbilds- och videoegenskaperna, samt att bättre matcha de nya radiodelarna som får 3.9G och 4G överföringskapacitet för mobilt bredband. Fortfarande är skärmarna små för en läsplatta/dator, men ändå acceptabelt stora för en smartphone.

En telefon att bara ringa med är nog snart bara ett minne blott! Trots att en minimalistisk GSM-telefon har både längre standby- och taltid. Men som det ser ut just nu: Kretskopplad telefoni ersätts med IP-telefoni, i en allt snabbare takt än vad vi anar!

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198265 Jag tog steget i somras och skaffade mig en smektelefon, valet föll på¨Sony xperia go.

Har inte hårdtestat den mot vatten, mer än att jag sköljt av den under vattenkranen någon gång...
Kameralinsen är inte tålig, hade den i fickan tillsammans med något som skavde på linsen, och det blev inte bra...
Sen är det ju jobbigt att man måste ladda den varje dag, ändå tycker jag att jag är rätt försiktig i mitt användande.
Jag använder min till att kolla epost, facebook, blocket, använder kalendern flitigt (börja nog bli glömsk, för utan kalendern hade jag missat möe).

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198318 Köpte en samsung galaxy y duos i höstas. :)]
var ute efter en med dubbla kort eftersom jag jobbar i Norge så jag har ett svenskt + ett norskt kort i den fungerar bra till min användning. Men lite dålig mottagning i skogen (Har en äldre samsung med samma sjuka) så där dammar jag av min gamla nokia. L-)
hade nog inte köpt en smarting om inte det varit ungefär samma pris som en "gammel lur" men visst en rolig leksak.. B-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).