Är de nån som har nån ide om var ja ska börja? för nog borde det va ventilpaketet som spökar???
Ideer mottages tacksamt!!!
Morgan Nordin skrev:Vad är det för fabrikat på ventilpaket och spakar?
Vad innebär "satan så varm" uttryckt i gr C?
Vad är det för storlek på pumpen?
Utväxling i pumpväxellådan?
Vad kör du på för varvtal
Vad är servotrycket inställt på?
Vad är systemtrycket?
Vilka tryck får du ut på resp funktioner?
Har du ngr snabbkopplingar i systemet?
Vad har du för tryckfall mätt före/efter ventilen?
MVH
Morgan
Morgan Nordin skrev:Din pump är på 44 cc så med den växellådan som bör ha 1:3,8 bör du ha 90 liter/min vid 540 rpm på PTO. Nu vet jag inte var ditt PTO varv ligger på men vid 100 motor rpm så kanske du har 35-40 l/min.
Slangar till/från ventilen är OK? Även storleksmässigt?
Att inte ha ngt filter är att be om snabbt pumpslitage och den gamla pumpen byttes pga slitage kan du utgå från att det finns skit i systemet även efter oljebyte i tanken.
Värmeutveckling och minskad kraft (som kan "lösas" med gaspådrag) låter ju annars som klassiskt pumpras eller ngn system/chockventil som ligger och pyser över olja konstant. Väldigt högt servotryck ger värme men då blir spakarna väldigt styva.
Skaffa en manometer med lite slang och nipplar så du kan T-koppla in dig på P-ledning och matning till servospakarna så går nog detta lösa.
MN
nutte skrev:JA har 2" sugslang men d känns som ja har för klen tryckslang.. ½" är d... Känns lite, men antar att de ska va så? eller öka på den kanske?