Före och efter jobbet

Tror du på UFO?

39 inlägg 18577 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

totte  
#193952
Blivande snickare skrev:Pyramiderna har blivit förklarade, både egypiska å maja indianernas. Å dom byggdes faktiskt för cirka 5000 år sen :ugeek:


De förklaringar som framkommit hittills är inte sådär gräsligt trovärdiga. Dom jag har läst är uppenbarligen gjorda av folk som aldrig nånsin utfört fysiskt arbete.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

Mäki  
#193955 Jag tror på ett liv där ute men hur inbiten Arkiv X fantast jag än var
på nitti talet så tror jag nog inte
att det var ett UFO som kom hit och lyfte upp sten blocken på pyramiderna :wink:

The Truth Is Out There

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

Skogstinsen  
#194055 Han som gav Pluto sitt namn är skickad ut i rymden och åker snart förbi pluto i sin farkost.
Får se hur långt ut i rymden han kommer.

Men han är inte levande utan i en urna. ;)

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

machonisti  
#194057
Skogstinsen skrev:Han som gav Pluto sitt namn är skickad ut i rymden och åker snart förbi pluto i sin farkost.
Får se hur långt ut i rymden han kommer.

Men han är inte levande utan i en urna. ;)


Vill säga ingen urladdning som BIG BANG utan en urnladdning

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

Blivande snickare  
#194064
totte skrev:
Blivande snickare skrev:Pyramiderna har blivit förklarade, både egypiska å maja indianernas. Å dom byggdes faktiskt för cirka 5000 år sen :ugeek:


De förklaringar som framkommit hittills är inte sådär gräsligt trovärdiga. Dom jag har läst är uppenbarligen gjorda av folk som aldrig nånsin utfört fysiskt arbete.

Ja det kan du ha rätt i! :lol:
Men jag såg för en tid sen i teve om en ny ganska trovärdig teori om hur de byggdes.
Man använde kanterna på pyramiderna som vägar å lämnade hörnen öppna så att det fanns utrymme att svänga stenblockena. Blockena drogs för hand(!) uppför pyramidens öppna sida ovanpå små stockar som rullade å på så vis gjorde arbetet lättare. Allt med att pyramiden blev högre blev vägen att dra stenarna längre å kurvorna flera och kom allt tätare.

För mig verkade det vara en trovärdig förklaring, tyvärr så berättades det inte om hur man lagt dit den översta stenen! :-?

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

röjjare  
#194069
För att verkligen förstå pyramidens storlek samt vilket enormt arbete som ligger bakom så betänk att om det tog tex 20 år att bygga den så innebär det att den byggdes på med 800 ton sten varje dag, vilket i sin tur innebär att 12 stenblock om 2,5 ton styck adderades varje timme, 24 timmar om dygnet i 20 års tid.

Wikipedia.

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

Nolltax AB  
#194121 Liv i Universum torde det krylla av.
Besök hos oss däremot, knappeliga.

Två argument emot:
Vi slår oss för bröstet å anser oss vara kronan på verket. Å vad har vi för facit?
Några snubbar har sparkat på småsten på vår egen satellit, månen.
Inte ens vår närmsta planet Mars i vårt egna solsystem har vi lyckats resa till, ännu....
Rundtur till annat solsystem...?

Åsså viktigaste argumentet:
Bryt nacken uppåt å ta en titt.-Ah, Vintergatan.... Dit skulle man turista....
Ta en tripp till Australien å gör samma sak. -Sicket mörker... Ett kors, sen då?
Där ute i mörkret osannolikt granne finns, innåt i Vintergatan däremot....
Å varför skulle dom spana ut i mörkret där Vi trots allt befinner oss när hela Vintergatan brer ut sig åt andra hållet även för dom??

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194124
Skogstinsen skrev:Han som gav Pluto sitt namn är skickad ut i rymden och åker snart förbi pluto i sin farkost.
Får se hur långt ut i rymden han kommer.

Men han är inte levande utan i en urna. ;)

En liten korrigering från besserwissern :ugeek: : Det är astronomen som upptäckte Pluto som är på väg och kommer fram sommaren 2015. Namnet hittades på av en skolflicka.

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

volvo_buster  
#194128
Blivande snickare skrev:
totte skrev:
Blivande snickare skrev:Pyramiderna har blivit förklarade, både egypiska å maja indianernas. Å dom byggdes faktiskt för cirka 5000 år sen :ugeek:


De förklaringar som framkommit hittills är inte sådär gräsligt trovärdiga. Dom jag har läst är uppenbarligen gjorda av folk som aldrig nånsin utfört fysiskt arbete.

Ja det kan du ha rätt i! :lol:
Men jag såg för en tid sen i teve om en ny ganska trovärdig teori om hur de byggdes.
Man använde kanterna på pyramiderna som vägar å lämnade hörnen öppna så att det fanns utrymme att svänga stenblockena. Blockena drogs för hand(!) uppför pyramidens öppna sida ovanpå små stockar som rullade å på så vis gjorde arbetet lättare. Allt med att pyramiden blev högre blev vägen att dra stenarna längre å kurvorna flera och kom allt tätare.

För mig verkade det vara en trovärdig förklaring, tyvärr så berättades det inte om hur man lagt dit den översta stenen! :-?


Undrar vad samhällsbyggnadskontoret skulle svara om man ville uppföra en pyramid idag och likaså om strandskyddet gäller? ;)

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

totte  
#194129 :lol: :lol: Intressant fundering!

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194130 Med tanka på att det finns ca 200 miljarder stjärnor bra i vår egen galax, Vintergatan och kanske 80 miljarder galaxer, så vore det mycket märkligt om vi vore ensamma i detta universum. Nya planeter runt andra stjärnor upptäcks dessutom titt som tätt, totalt ca 849 enligt engelska Wikipedia.

Sedan återstår frågan om UFO vill åka ända till jordklotet, då vi har ca 4,25 ljusår till närmsta stjärna. Där är jag mer tveksam.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

r93  
#194156 För någon månad sedan kom ju nasa ut med att dom vill bygga någon slags "warp drive" farkost, enkelt gick det ut på att istället för att flytta farkosten genom rymden, flyttar man rymden förbi farkosten........ snurrigt värre!

Detta har med maskhål och strängteorier att göra vilket jag inte är påläst på.

Enkelt förklarat sade en professor att: lägg ett papper framför dig, rita en punkt i varsin ände, lägg en knapp på ena punkten, detta är skeppet. Istället för att flytta knappen till andra sidan viker du pappret på mitten och vips! Du är framme! Jätteenkelt!! :grin:

Och för oss andra som inte läser teoretisk fysik hela dagarna fattar ingenting...........

Edit: kollade lite om det här, gubben som har räknat på det här påstår att man kan komma upp 10 gånger ljusets hastighet ? kan något färdas snabbare än ljuset? :roll:

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

Mäki  
#194165 Jo då nog går det att färdas snabbare än ljuset. Dom har ju hittat partiklar som kan befinna sig på
två olika ställen samtidigt :-o

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

machonisti  
#194166 Higgs partikeln stöder strängteorin och då öppnar sig möjligheten till en massa möjliga möjligheter.

Två ställen på samma gång......

Det vore nåt! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

Blivande snickare  
#194194
r93 skrev:Edit: kollade lite om det här, gubben som har räknat på det här påstår att man kan komma upp 10 gånger ljusets hastighet ? kan något färdas snabbare än ljuset? :roll:

Det är ju mörkt i rymden så tänk när han tänder helbelysningen, då lyser det bakåt :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).