Motorsåg och handhållet

Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

69 inlägg 30617 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

bmbamse  
#182509 Ja gör det! :grin:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

Risarvaren  
#193388 Tja, jag gjorde det enkla och satte dit en ny förgasare från Zaman och drog som en tokig i snöret utan att något hände, detta var i juli. Har inte haft tid att jobba med sågen förrän för en vecka sedan (november), helt plötsligt startade den på första rycket!!!

Jag fattar ingenting! Efter detta har jag dragit igång den i stort sett varje dag med samma resultat, start på första draget!!!

:-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

Tosca  
#193452 Tråkigt att du inte vet exakt vad du gjort, så att du kan ta åt dig äran av det...
Grattis hursomhelst.

Användarvisningsbild

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

machonisti  
#193460 Laserfinger!!!!!

Avatar Fallback

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

Risarvaren  
#193485 Jag har inte gjort ett smack med sågen sedan juli och enda skillnaden jag kan se är att temperatur och luftfuktighet skiljer.

Sågen varvar fint och är extremt accellerationssnabb jämfört med min tidigare hobbysåg (HVA 141), förmodligen skulle förgasaren kunna justeras till en aning men den känns riktigt rapp!

Har inte tänkt på om den fyrtaktar vid fullgas utan belastning men skall kolla upp det imorgon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#576514 Kanske skall chansa att köpa en ny Zama till min ändå. Walbron med acceleratorpump verkar kunna ge problem.

Avatar Fallback

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

Avslutat-02  
#576659 Tjaa varför inte? Det är ju en bra såg...
:-bd

Avatar Fallback

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

Risarvaren  
#673925 lite uppdatering av en extremt gammal tråd! Jag bytte förgasare som jag beskrev får 8 år sedan och fick den att gå rätt bra. Den kunde fortfarande tjura ordentligt när man skulle starta den fesljummen eller varm.

I april lämnade jag in den samt en Stihl 064 (logosolsåg) och en röjare till Dahlia Motor i Ljusdal för service vilket jag aldrig gjort tidigare.

Det blev en rejäl slant eftersom jag dessutom kom hem med en väldigt fin begagnad röjsåg (Stihl FS 410).

Jag inser att jag borde lämnat in för lääääänge sedan. Ny går 357:an som ett spett plus att den alltid startar. Samma med 064:an.

Bra verkstäder i närområdet är guld värt, Att betala en slant för ett väl ufört arbete som sedan innebär att sågen alltid startar kall på 3-4 ryck och på 1-2 ryck när den är varm jämfört med 10+ som det var tidigare betyder en del på en dag...

Trevlig helg på er!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Våga köpa HVA 357XPG med ”mystiskt fel”?

Joakim S  
#673973
Risarvaren skrev:lite uppdatering av en extremt gammal tråd! Jag bytte förgasare som jag beskrev får 8 år sedan och fick den att gå rätt bra. Den kunde fortfarande tjura ordentligt när man skulle starta den fesljummen eller varm.

I april lämnade jag in den samt en Stihl 064 (logosolsåg) och en röjare till Dahlia Motor i Ljusdal för service vilket jag aldrig gjort tidigare.

Det blev en rejäl slant eftersom jag dessutom kom hem med en väldigt fin begagnad röjsåg (Stihl FS 410).

Jag inser att jag borde lämnat in för lääääänge sedan. Ny går 357:an som ett spett plus att den alltid startar. Samma med 064:an.

Bra verkstäder i närområdet är guld värt, Att betala en slant för ett väl ufört arbete som sedan innebär att sågen alltid startar kall på 3-4 ryck och på 1-2 ryck när den är varm jämfört med 10+ som det var tidigare betyder en del på en dag...

Trevlig helg på er!

Men sa de vad felet hade varit på 357:an?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).