Socialt (mer om oss)

Snörapporten

629 inlägg 159160 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153876
totte skrev:Det har satt sig lite nu, 90 cm visar den idag. Och nu är min nya ASDEM-EV 1922 på plats (Enhanced Visibility, mätområde ända upp till 1922 mm).

Det där med EV känns påkallat, frågan är ju om det bygger på så mkt snö så den
bara blir som en enda snöhög?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#153900
Slurfi skrev:
totte skrev:Det har satt sig lite nu, 90 cm visar den idag. Och nu är min nya ASDEM-EV 1922 på plats (Enhanced Visibility, mätområde ända upp till 1922 mm).

Det där med EV känns påkallat, frågan är ju om det bygger på så mkt snö så den
bara blir som en enda snöhög?


Vi får se, resten av vintern får ses som ett fälttest. Visar den sig ge systematiska mätfel så blir åter till ritbordet och omkonstruktion. Visibilitetstesterna är hursomhelst så långt mycket bra.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

flisshejk  
#154780 Så har det förb. snöandet börjat igen har snöat hela natten och idag har det varit riktig snöstorm, nu har vi ytterligare ett par decimeter. -2,6 grader så snön blir ganska kompakt när det blåser så pass mycket.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mäki  
#154842 Här har det kommit en hel del på ett dygn så ny skall jag koppla till snöslungan på traktorn för årets första körning.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

axwell  
#155840 Väderprognoserna säger: Mycket snö de närmsta dygnen.

Skulle varit uppehåll och halvklart idag, det blev omväxlande duggregn eller blötsnö.


Knappt 15 cm, det dubbla på höjderna i skogen.



Så här heter den.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#155932 Snygg mätare axwell!

Här har det packat ihop sig till ca 80 fråm metern som det var som mest. Nu lovas det även här en hyfsad slatt nederbörd under morgondagen.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192444
Nov 3 2012

Asdem-LE den 3;e november 2012 snart uppe i halvmetermarkeringen.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#192456 Måndag 29/10 på kvällen ca 10 cm, nu noll.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209051 På sydfronten inget nytt. Barmark med andra ord.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

ananders  
#209055 2 cm kom under natten, pricis lagom med snö.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

ulfgustav  
#209060 Skottade tak på fritidshuset idag, närmare 1 meter var det så var lite motion att få ner det.
Nu väntar taken på två jaktstugor på att bli skottade, får se om det blir i morgon.
Väglöstland ca 1 mil med snöskoter, fn ca - 15 och har en lätt förkylning i kroppen.
Sambon kanske ger mig "utegångsförbud" i morgon om jag hostar vid frukost

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

machonisti  
#209136
ananders skrev:2 cm kom under natten, pricis lagom med snö.

Jag tycker pricis 2 cm för mycket

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

ananders  
#209144
machonisti skrev:
ananders skrev:2 cm kom under natten, pricis lagom med snö.

Jag tycker pricis 2 cm för mycket


Tycker det är lagom, inte tillräckligt för att behöva skotta, ger inget större besvär i skogen och det är inte så grått och trist som det annars skulle varit.
Förstår dig också då ni säkert är trötta på snön norröver som har och dras med det nästan halva året.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

machonisti  
#209146 Nu har vi för en gångs skull lite tur i våra trakter med ovanligt lite snö. För några vintrar sedan snöade det varje dag. Har inbillat mig att jag är envis men när snön gick jämt med naveln gav jag upp.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

ananders  
#209147
machonisti skrev:Nu har vi för en gångs skull lite tur i våra trakter med ovanligt lite snö. För några vintrar sedan snöade det varje dag. Har inbillat mig att jag är envis men när snön gick jämt med naveln gav jag upp.


Du är envis, jag ger upp när det närmar sig knädjupt :grin: .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).