fre 19 okt 2012, 21:29#190682
Det är nog ganska omöjligt att få en mindre 4-hjulig maskin att kunna klättra lika bra som en större och tyngre 6 eller 8 hjulig, man har ju inte fler än 4 hjul som drar,knappt det iom att det är hydraulmotorer. men det får man nog leva med om man vill ha pendelarmar,själv skulle jag nog inte föredra tex sampo med fasta axlar i stället.Har så mycket nytta av nivileringen. har iaf själv kört några slänter där skotaren behövt både band å kedjor sen.
Han har inte kört sönder nån kontakt till diffventilen då? sitter lite utsatt i midjan
Hur mycket skillnad kan det va om man har vätska i däcken lr inte? Vet att dom hade haft några som dom fått i för mycket för ett par år sen,då blev dom väldigt hårda och drog väldigt dåligt.
Fundera själv om man skulle tappa ur vätskan iaf i framhjulen för att den ska gå bättre på blötmarker och även få lite mer fjädrande/dämpande effekt i däcken. Hade ingen vätska i 2004an å de gick ju bra. lr vad tror ni?
Ni som skrivit här,har ni vätska lr inte?
Ang diff. kör jag alltid hastighetsberoende och potentiometern på fullt om jag inte ska ner för nån slänt lr hålla på å köra fast då blir det andra läget.
J.J(önsson )skog &maskin ab Rottne H8 &F10.Valtra T160.jabo fläcken mb-aggregat