Traktorer och processorer

Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

983 inlägg 330627 visningar 52 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189341 Hydralservot ska bytas mot el, hoppas de funkar bättre

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

jonathanA  
#189638 Vad har funkat dåligt? Blir det minispakar då?

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189641 I grunden var de paketet inte stort nog för mitt flöde, samt att jag inte har gillat on/off på grip o utskjut även om jag haft det sen sent 90 tal.
Funkade nog bättre på FMV 360 jag hade innan

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

jonathanA  
#189653 Vad blir det för styrning till spakarna? EHC-boxar?

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189714 Ergo DigiStick ligger o väntar i traktorn

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

OlaE  
#189782 Är det dyrt med nya elspakar?

Vi är inte riktigt nöjda med justeringsmöjligheterna på våra elspakar, och det börjar bli en del glapp i sladdarna.

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189784 Dessa kostar 11000 paret men kan kanske inte jämföras med iqan i finjustering

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190403 Milstolpe i projektet i kväll med uppstart av kranen på ny plats.
Typiskt nog hade jag skiftat slangarna till bom o sticka(i förhållande till chockerna) så de blev en massa oljesöl för att få de rätt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

jonathanA  
#190430 Grattis!

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190788 Idag vart de fösta gången som jag kunde ut o prova lite mer aktivt och se hur saker o ting fungerar. :mrgreen:
Måste nog sätta mej lite avstressad justera lite på spakaccelarationen o retardationen, blev rätt darrig krankörning idag :oops:
Dagens aber är att de gråter vid flänsen på pumpen trots byte av o ring o tredobricka :???:
Funkade rätt bra, men de tusan vad ovant de är att köra baklänges längs vägen när jag plockade sten efter grävarbetet med fiberslangen hemma.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

totte  
#190805 Charmant ekipage! Taskigt gråväder.

Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

molnia  
#190888 är det en oljekylare på höger sida?
inte bra detta :( , blir ju fruktansvärt sugen på takmontera kranen när man ser hur bra du har det. :-bd
En stark fördel är ju att man kan korta dragstången genom att flytta staketet som du gjort. blir ju smidigare att köra och lasta på det viset. :ymdaydream: $-)
den största nackdelen som jag ser det är att det blir stötigt och vibrationer i hytten då kranen sitter där.( och att ha lastare på traktorn blir lite knöligt)
har du nivellering i stolen? dämpning i i kranen för minska dessa stötar och vibrationer eller?

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

80-90  
#190911 ett otroligt fint ekipage ... hoppas du blir nöjd med det , du lär dej å köra omvänd men det tar ett tag .. ett litet tips sväng tidigt med ramstyrningen ...

Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

jonathanA  
#190940 Ser mycket trevligt ut! hoppas du kommer in i spakarna, brukar ta nåra dar!

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190945 Hur kan de läcka mellan pump o fläns med ny oring o bultarna dragna hårt...spricka i godset??
Kört med en kapad spolardunk under pumpen idag, resultat 1,5 lit där...

Efter att kört ca 15 lass sten i helgen känns de jäkligt bra att de funkar rätt bra efter alla timmar i lekstugan jag lagt sen semestern.
Sen återstår fällbart frontskydd för grillen med ram att parkera gripen i, skydd runt pumpen o bukplåt o skydd på bakkroppens sidor.
Efter detta åker nog kranventilen nog upp på kranpelaren för att slippa den o en massa slangar i siktfältet.

Japp de är oljekylaren som sitter på högersidan och jag har en massa packremmar till grova slangar förnärvarande, vad ska man ha ist till de?
Visst endel ryck får man på köpet vid takmontage men man lär sig att köra mjukare med, annars straffar man sig själv. Har suttit o labborerat lite med acc o broms tider i servot idag men de finns mer att göra o vänja sig vid.
Sitter luftstol i, nivellering? är den sån som kan luta eller?

Den största skillnaden mellan 805an o 6550 är att jag kan sitta o lyssna på radio utan hörselskydd även vid maxvarv, hade jag alltid i 805an däremot är de rätt trångt att få runt stolen, där har de missat nåt!!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).