Bioenergi

Bästa energiklippen?!

69 inlägg 42488 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bästa energiklippen?!

Fredrik_L  
#183303 Nej, jag har en risgrip när jag kör GROT.
Dels blir nog aggregatet alldeles för klumpigt och det är inte tillräckligt stor grip på
den så det skulle bli alldeles för oeffektivt. Går heller inte att lasta tillräckligt högt då den bygger alldeles för mycket mellan rotator och grip.

Användarvisningsbild

Re: Bästa energiklippen?!

Grizzly700TTX  
#189294 Jag kör en Valmet 911 med en Bracke C16.a aggregat och jag har inte hittat nån annan som kommer upp i samma kapacitet =)

Avatar Fallback

Re: Bästa energiklippen?!

Fredrik_L  
#189318 Kör ni med gripsåg på skotaren? Hur mycket m3s får ni ut på ett skift? :)

Avatar Fallback

Re: Bästa energiklippen?!

Bosse1  
#682440 Komplicerad men snabb. Om man bara kunde förstå vad han säger.



Risupeto heter den nog..

Användarvisningsbild

Re: Bästa energiklippen?!

HannuRöj  
#682529 Han säger att den långsamt roterande klipp är innovativisk, och den inte är känslig mot stenar och jord. Snabb är den osv..

😀Den kanske är inte så kompliserad som den ser ut. Samlingsfingrarna verkar vara fjäderbelastad och monterad i samma axel som klipp. Det också är enkelt att rotera åt annan håll vid tömning. Räcker en dubbelverkande on/off ventil.

Avatar Fallback

Re: Bästa energiklippen?!

Avslutat-02  
#682532 🤣 Jag blir full i skratt @HannuRöj
Det var precis detta jag tänkte tidigare idag..
"undrar om jag ska be HannuRöj översätta.."..

Tack så mycket 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Bästa energiklippen?!

HannuRöj  
#682538 🤣 Någon som kan även svenska vore bättre översättare😂. Men som sagt det var mest typiskt blabla..

Avatar Fallback

Re: Bästa energiklippen?!

Avslutat-02  
#682562 Du gör det så bra så. 👍

Avatar Fallback

Re: Bästa energiklippen?!

Bosse1  
#682566
HannuRöj skrev:Han säger att den långsamt roterande klipp är innovativisk, och den inte är känslig mot stenar och jord. Snabb är den osv..

😀Den kanske är inte så kompliserad som den ser ut. Samlingsfingrarna verkar vara fjäderbelastad och monterad i samma axel som klipp. Det också är enkelt att rotera åt annan håll vid tömning. Räcker en dubbelverkande on/off ventil.


Säger desamma tack :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).