Skördare

kedjeslip quick-sharp

8 inlägg 5836 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kedjeslip quick-sharp

fam olai  
#187898 Undrar om någon har en instruktionsbok eller känner till något om den här kedjeslip maskinen? Den är tillverkad i sverige på 90-talet.



   TS
Avatar Fallback

kedjeslip quick-sharp

fam olai  
#189371 Jag har letat både här o där och undrar om någon kan tipsa om vart man ska leta? Finns det reservdelar nånstans. Ska jag lägga in tråden på tex verkstadssidan istället?

   TS
Användarvisningsbild

Re: kedjeslip quick-sharp

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189383 Finns det nån typskylt eller nån annan info än namnet Quick-Sharp?
Allt är av värde när man ska leta.

Avatar Fallback

Re: kedjeslip quick-sharp

fam olai  
#189568 Det enda som står är quick-sharp gävle ab och så står det ett tillverkningsnummer som jag tolkar även är tillverkningsdatum, 89-12. Jag kan tillägga att styrdatorn är en Atlas Copco och själva slipmekanismen är märkt med mecatronik eller nått liknande.

   TS
Användarvisningsbild

Re: kedjeslip quick-sharp

rocky  
#189599 Kan du ta ett kort på knapparna så kanske jag kan förklara hur det funkar. Använde en sådan för 10talet år sedan men jag tror jag kommer ihåg hur den fungerar.

Avatar Fallback

Re: kedjeslip quick-sharp

fam olai  
#190517
rocky skrev:Kan du ta ett kort på knapparna så kanske jag kan förklara hur det funkar. Använde en sådan för 10talet år sedan men jag tror jag kommer ihåg hur den fungerar.


Jag har tyvärr inga bilder. Det är en begagnad maskin som jag tänkt köpa men eftersom det inte fanns några instruktioner så ville jag kolla upp mer information först. Vet inte om det blir nått köp för jag har ingen erfarenhet av att köra en sån o då är det nog dumt att chansa med så mycket pengar.

Är det någon annan som vet nått så fortsätt skriv för jag har inte gett upp än.

   TS
Användarvisningsbild

Re: kedjeslip quick-sharp

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190540 Den måste ju gå billigt annars är det väl ingen idé för nån att köpa.

Användarvisningsbild

Re: kedjeslip quick-sharp

rocky  
#190564 kan inte avgöra om den är helautomatisk eller inte. Den jag körde för några år sedan såg vart fall likadan ut. Det man gjorde va att hänga på kedjan och sen fick man ställa in slipdjupet på varje kedja (om dom inte var lika mycket slipade.) Räckte att man var med dom 3-5 första tänderna. Sen skötte maskinen slipningen helt själv tills alla tänder är slipade.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).