Socialt (mer om oss)

Ny telefon, vad rekomenderar ni?

120 inlägg 69099 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

opekka  
#187312 Blivande snickare: Citerar mig själv: "undvikande av tekniktrassel, begripliga inställningar och stabil funktion"

Elmia
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#187316 Tekniken har jag inte problem med.
Vad menar du med stabil funktion?
vad har gått sönder/ inte fungerat?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Hoggar  
#187319 hajfena

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187325 Jag har en Motorola Razr och den är mkt bra, helt i klass med Samsung & HTC
men såklart lite fränare.
Köp vadsomhelst bara det är Android OS och ha den såklart i en plastpåse vid skogsjobb.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Scoutman  
#187327 Mina erfarenheter:

Har en Iphone 4 på jobbet sen ett år, enligt mig är iphone överreklamerat dyr telefon som jag skulle ge betyget knappt hyffsad absolut ett överpris på iphone.

Har privat en Nokia N8 (symbian) Kanske ett föråldrat operativsystem men haft nokia privat de sista telefonerna. Nokia för mig är genomtänkta, användarvänliga & rubust byggda telefoner denna N8 är helt makalös i kvalite tyvärr blev uppdateringarna dåliga & gjorde telefonen sämre. Väljer N8 före iphone 4 alla dagar på året.

Skulle jag köpa nytt idag:

Samsung galaxy s3 kanske bäst tekniskt på marknaden just nu tyvärr dyr & för stor för fickorna

Samsung xcover toppentelefon rätt pris frun insnöad på samsung & börjar gilla de faktiskt

Nokia Lumia 820 & 920 (windows mobile operativsystem) Dessa är riktigt tekniska värstingar skulla läsa på massor om de då operativsystemet är relativt nytt & få användare men gillar ju nokia men......

Hoppas att n8:an hänger med en bra bit in på nästa år

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

opekka  
#187329 Blivande snickare: Jag lägger noll tid på tekniktrassel med Iphone, det bara sköter sig själv. Det fungerar hela tiden och inget har gått sönder. Enkelt, helt enkelt.

Androiden i dess olika skepnader är inte omöjlig – men mer krånglig. Att ansluta androiden till trådlöst nätverk krävde mer testande och knappande än motsvarande på Iphone. Vi talar om en tiondel av tiden, då man ansluter till trådlösa nätverk med någorlunda förhöjd säkerhet.

Jag sköter ett antal olika it-system och stöttar ett antal användare och i fråga om telefonanvändning och min synpunkt är följande: De Android-användare som jag stöttat ids inte ens använda telefonen medan de Iphone-användare som jag stöttar fördjupar sitt användande av egen kraft.

Till Hoggar: För enbart röstsamtal är hajfenan, alltså Ericssons trotjänare, överlägsen allt annat för alla som utsätter elektroniken för fukt, kläm, slag, bryt och vibrationer. Tyvärr tillhör hajfenan, förutom i fråga om röstsamtal, till forntiden.
Senast redigerad av opekka mån 24 sep 2012, 04:54, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Tosca  
#187330 Forntiden överger oss aldrig då alltså, jag fick lov att dra igång hajen förra vecka när jag spräckte displayen på nutiden.
Det enda jag saknar på hajen är blåtanden, men å andra sidan brukar jag prata ett antal timmar om dagen i telefon oxå.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187334 Jag anser att App-store är vida överlägsen den röriga Android-market eller Google-play som den väl heter nuförtiden.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187338 Mina Androider har iaf bara funkat fint, wifi, bluetooth mm bara funkar av sig själv.
Jag har inget mot iphone men Android är billigare, snabbare & vanligare
så det känns som grejen för mig. Det verkar finnas fler appar till Android åxå.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#187355
Slurfi skrev:ha den såklart i en plastpåse vid skogsjobb.

Noterat :smile:

Tack för svaret opekka!
Jag tycker oxå som du, Scoutman att S3:an verkar dyr :ymtongue: . Men den verkar najs och jag är lite sjuk på att köpa den :mrgreen:

Tack för alla era svar, keep em coming!

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Bengt.Svensson  
#187359 Jag kör med Samsung Xcover android, jag har den aldrig i plastpåse utan vill hellre ha en felleton som är vattentålig från början. Har inte haft några problem med fukt eller damm, fast den är med både i skogen och på den hyttlösa tröskan.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

towes  
#187396 Har just beställt iPhone 5.
Vill ha... nu...!!! :smile:

Ska jag ha den i skogen? Icke. Men nu kan den gamla 3GS-en alltid åka med ut istället.

Varför iPhone alls? Det har inte alls mycket med skogen att göra, det är ett rent vardagsbehov. Hade jag jobbat proffesionellt hade jag haft en separat stryktålig jobbtelefon. det är lite som religion detta med telefoner, man behöver inte motivera allt om varför man gillar något. Allt går helt enkelt inte förklara. Men som opekka och Maldas nämner: Enkel och befriande fri från småstrul och massa (onödig) konfig. Visst, kanske något mindre frihet, men det klarar jag mig utan.

Inget ont om Android alls, men Apple är min värld sedan ett par år.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

land cruiser  
#187407 jag har en 4s med ett griffin Survivor fodral grymt skalet är alltid fult med smuts och damm men inte telefonen och den finns till den nya 5 också :)

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Scoutman  
#187413 Motorola defy+ verkar finfin

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187415 [quote="Blivande snickare"]


Jag tycker oxå som du, Scoutman att S3:an verkar dyr :ymtongue: . Men den verkar najs och jag är lite sjuk på att köpa den :mrgreen:

Det kostar på att ligga på topp. :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).