Skördare

1470E kommer med dubbel pump

62 inlägg 36515 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187175 Tror den ser likadan ut som den på hemsidan;)

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187177 Ja. Men nu är den på väg tull mig nästa vecka så der hade varit kul att få en glimt på den som en liten aptitretare. :-) Dock ska det utrustas färdigt så det tar väl någon vecka man får börja spaka! :-)

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187178 Spännande ! Då ser vi fram emot film och är utförlig rapport!

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187179 Som första 1270e it4 till sverige i skarp drift mig veterligen så får man väl bjuda på lite extra kanske. :-)

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187185 Du kanske kan ta reda på varför avgasröret fått en liten söt knorr också?:)

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187188 Japp. Det ser ut så pga. att extra åtkomst behövs för att byta patrikelfilter. Huven behöver då öppnas extra mkt och då går den tidigare pipan i den andra huven. Den nya är ju även dubbla rör pga högre vörme vid den automatiska rengörnngen av filtret som sker ibland. (Läst tidigare i annat inlägg att detta gör manuellt med det är inte korrekt. Det sköts automatiskt. Men man kan göra det via en knapp också. Precis som på en Volvo ur det gula sortimentet).

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187222 Vad härligt det är när man blir upplyst!

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

birk  
#187257 Jeg har noen bilder, skal forsøke å få lagt de ut. Sludent; er det du som får første 1270e it4 i Sverige, altså den som var på hurdagene?

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187258 Stämmer bra det! Dealen var att den skule till Norge och Hurdagene först. Nu ska den ner till småland och utrustas färdigt. Bl a klarlack. :-)

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187278 Sludent: var kommer den att gå?

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187284 Den ska gå på Växjö VO och Mönsterås VO på Södra! Du får hälsa på! :-)

Användarvisningsbild

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Smålandshuggarn  
#187305 Fan den måste ju ja me få titta närmare på när han inte e längre ifrån mig :)

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187310 Menar du att den ska gå som södras egna maskin eller en entr. som kör åt södra? Ska jag på hållet så svänger jag gärna förbi och tar en titt!

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187314 Det är vår maskin. Vi kör åt Södra. Det är bara att höra av er! :-)

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

meknisse  
#189730 Om jag har förstått det rätt så ska alltså två st pumpar samarbeta i ett lastkännande system med drift, kran och aggregat? Är intresserad av att vet hur det kan bli bättre än hydrostatisk drift. All olja till driften måste i så fall gå genom en ventil och sedan tillbaka till tank. Borde inte det dra mer energi än hydrostaten, som återanvänder den mesta oljan? Och hur ska driften kunna bromsa maskinen? Låter väldigt avancerat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).