Socialt (mer om oss)

Ny telefon, vad rekomenderar ni?

120 inlägg 69011 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#187211 Tjosan hejsan i stugorna!

Nu har det blivit dags att skaffa en ny telefon, (inte för att det är nåt fel på den gamla :mrgreen: ) men ändå. Har kommit fram till att det ska vara en touch, min första förövrigt.
Har tittat lite på Samsung galaxy S3, men vad säger experterna här på forumet, vad rekomenderar ni??



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

santatorp  
#187215 Jag köpte en Motorola Defy mini förra veckan , har kompisar som har den sen innan och är nöjda.
Ganska tålig och lagom stor.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

mrvimek  
#187226 ja ha en samsunf galusi xcover o den är en fin mobil o ja har stora fingrar o den passa mig fint :)

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187229 Jag har HTC sedan två år tebax och den har inte gjort mig besviken. Fungerar mycket bra.
Enda problemet är att mitt telefonminne börjar slå i taket, trots att jag avinstallerat några program & appar som man sällan använt.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

mal_en  
#187233 jag har haft en defy av den första modellen och den hade stora problem dom som jag köpte den av tog bort den tills defy + kom. har nu en Samsung galxay och är nöjd med den

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187235 i5

V

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Midgård  
#187239 Köpte nyligen en Galaxy S3. Är mycket nöjd med den. Skärmen, upplösning, skärpa och tekniska funktioner är outstandning. Tittade även på iphone 4s som jag egentligen anser har ett lämpligare fysiskt format om det i huvudsak är telefon man är ute efter. Dock vill jag kunna lägga in egna kartor som jag själv kallibrerar och nyttjar ute i markerna och på sjön och då faller ju hela apples koncept.
Ska man hålla på med kartor en del så är också Galaxyns superba och 4,8 tums skärm fantastisk. Hade önskat att Galaxyn varit några mm smalare (inte så bred). Dock är den tunn och fin och dessutom lättare än iphone 4.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187240
mrvimek skrev:ja ha en samsunf galusi xcover o den är en fin mobil o ja har stora fingrar o den passa mig fint :)


Ja. Det är en bra lur. Lätt att bergipa och använda. Även om jag inte kommit igång med alla finesserna än.

Det som blir problem. Är om man skall prata i ett par Peltorlurar med bluetooth. Den nyaste programvaran är inte kompatibel. Men några verisoner tidigare är det. Säger dom. Det har inte visat sig än. 😡

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

just_det  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187242 har du peltor ws3 ska du inte ha en samsung galexy xcover dom funkar inte så bra ihop

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187243 Nej. Det är Peltor WS4

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Mäki  
#187251 Jag har en xcover och den är väl bra förutom en sak och det är mottagningen.
Det är riktigt dålig mottagning med den.
Men det är klart köper du en telefon för under 200€ som har samma funktioner som en telefon som kostar över 500€ så kan du inte kräva att den skall funka lika bra.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

just_det  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187255 men en arbetstelefon ska väl funka med peltor??

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

opekka  
#187270 Har prövat både android- och applesidan av världen. När jag skulle skaffa ny lur till en närstående var valet enkelt: en Iphone 4 (cirka ett år sedan).

I skogen kräver Iphone en plastpåse eller dylikt för att klara fukten men helheten och det minimala tekniktrasslet gör att jag i dagsläget inte ser något annat alternativ.

Detta då inräknat att undvikande av tekniktrassel, begripliga inställningar och stabil funktion är värt en och annan krona för att finansiera det dyrare inköpet.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187271 Har också provat både Apple och Android.
Köp en Iphone!

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#187281 Varför tycker ni att I-fånen är bättre?

Såg lite på nätet och märkte att Samsung galaxy S3 är 200 euro dyrare än S2:an :surp: .
Är det nån större skillnad på dom än skärm storleken?
Nån som haft båda?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).