Reset L/D,
Kniv stäng/Vals öppna,
Kniv öppna/Vals stäng (pulsöppning)
Tvångskap närmaste modul under
Tilt ner
Höger spak
T1
Matning fram
Kap
Matning bak
T2
Det funkar bra behöver inte vara på palletten mycket!
zeaflower skrev:På de maskiner jag är med och kör igång eller demokör så kör vi såhär:
Vänster.
Tilt upp/ flerträdsaktivering vid gallring, på sav kör vi manuell hyttilt.
Mata fram
Tilt ner
Mata bak
Såg
Höger
T3 dubbeltryck=> t4
T1
T2
Kniv öppna/ hjul stäng
Tvångskap
Trädslagsbyte på k1.
Smaken är olika för alla men detta funkar kalas för mig!
zeaflower skrev:Engstrand: helt riktigt, l/fub är mer intressant dock så ska man inte glömma att det finns en helt del maskiner i vårt avlånga land som kör på timpris och då är l/h viktigt.
Min erfarenhet från min egen körning är att ju mer diesel jag gör åt i timmen desto lägre l/ fub får jag!