Små skogsmaskiner och övriga maskiner

8 hjuls driven

12 inlägg 5896 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

8 hjuls driven

ryared  
#186809 Vad tror ni om en sådan här. Tycker man får mycket för pengarna . Sen måste ju det vara den bäste maskinen på att ta sig fram till och med bättre än alstor. Undra hur det är med vagn efter ett sånt ekipage med tanke på styrningen? Vagnen borde ju inte ens behöva vara driven med tanke på driften. Det finns tydligen band till också.

http://www2.blocket.se/rd?id=42786746&e ... lery&ca=15



   TS
Användarvisningsbild

Re: 8 hjuls driven

molnia  
#186812
ryared skrev: Sen måste ju det vara den bäste maskinen på att ta sig fram till och med bättre än alstor.


Hur stor markfrigång är det på denna varelse? gissar att alstor är bättre där...

Användarvisningsbild

Re: 8 hjuls driven

stegmaster  
#186816 Men er inte hjulen helt stumma på dessa?
Måste ju vara et marerit och "hoppa rundt" i skogen med den om det er så. :o
Så er det lite ulendt terräng så blir det sällan man har 8wd, för at säga så. :wink:

Användarvisningsbild

Re: 8 hjuls driven

Mäki  
#186817 Klistrar in lite bilder om annonsen skulle försvinna.
0158172077.jpg

0126236954.jpg

0167945124.jpg




Om man får tycka fritt så skulle jag säga att det där är en leksak för större barn.

Den där är väl bäst på att skjutsa runt turister eller jägare i terrängen, möjligen dra hem någon älg eller dylikt men för skogsbruk skulle jag inte skaffa ett plastbakar med hjul.

Avatar Fallback

Re: 8 hjuls driven

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186820 Borde gå bra på mossar, om man skall ut i terrängen. Men på fast mark... Funkar nog ine så bra om det är normalstenigt eller värre.

Användarvisningsbild

Re: 8 hjuls driven

machonisti  
#186841 Ibland vill man till och med lura sig själv angående behov. Det är självklart att man behöver denna mojäng ifall man VILL HAA.

Avatar Fallback

Re: 8 hjuls driven

jre  
#186861 Den där borde väl klättra över det mesta tycker jag.

Användarvisningsbild

Re: 8 hjuls driven

molnia  
#186883 om man inte hänger sig på buken..

Avatar Fallback

Re: 8 hjuls driven

foton  
#186913 Det finns en massa filmer med sådana på You Tube.

Avatar Fallback

Re: 8 hjuls driven

ord bind  
#186920 duger bara på mjukt under lag i princip efter som fjädring saknas och glidstyrning
inte funkar något vidare på stenigt underlag. men som sagt var kanon på myr eller
mossmark.

Avatar Fallback

Re: 8 hjuls driven

ryared  
#186985 Molnia vet inte hur det är med markfrigången men du har nog rätt den är nog inte så imponerande. Tyckte väl framför allt att priset var lockande jag menar det är ju många fyrhjulingar som kostar väldigt mycket mer.
Foton har du sett den här filmen den verkar ju vara helt överlägsen i terrängen!
Kul leksak, efter man har sågat i skogen kan man bara köra ner direkt i sjön och börja fiska :grin:


   TS
Användarvisningsbild

Re: 8 hjuls driven

stegmaster  
#187074 Tyckte filmen visar just dom brister som vi visade til här.
Hoppar och studsar over träd och stenar, sen ser man ju at den sällan har 8wd (då oftast flera av hjulen er luften).
Den der John Deere Gator som dom sammahåller den med i filmen har dessutan endast drivning på bakhjulen (6x4).
Nä, tror inte den der 8wd skulle bli nån höjdare som skogsmaskin.
Men for at leka med er den säkert suveren.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).