Motorsåg och handhållet

Ny Alkylatleverantör.

31 inlägg 13224 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny Alkylatleverantör.

axwell  
#186243 Äntligen lite konkurrens inom styckförpackad alkylat, tyvärr bara i enliters flaskor.

1 flaska 29,90, 5 fl 139 kr (27,80/l) inkl moms.

Det var som vanligt slut i pumparna OKQ8 Sundsvall, ingen aning när den enda tankbilen kommer, går inte norrut förrän det blir fullt lass.

Biltema kan då bli en tillfällig lösning även om det skiljer närmare 10 kr/l.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar ... -2-360055/


Senast redigerad av axwell sön 16 sep 2012, 10:41, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186244 :grin: OJ!!! vilken konkurrens!! ....jag betalar 20:- litern för FH i lösvikt!...fäll ner pungen å landa som tony rickardsson skulle sagt!!

Avatar Fallback

Re: Ny Alkylat leverantör.

axwell  
#186245
Huggarn skrev::grin: OJ!!! vilken konkurrens!! ....jag betalar 20:- litern för FH i lösvikt!...fäll ner pungen å landa som tony rickardsson skulle sagt!!


De var dyrt, 16-18 kr/l inkl är mer normalt betr. lösvikt.

Var rädd om innehållet i pungen, det verkar som om någon pungslår dig.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186248 nej du axvell! ..det betalar du inte för FH eller Aspen!..inte ens i lösvikt!!....möjligen handlar du på ok pump för det priset!och får där med ok kvalitet!!.....som jag sa....fäll ner pungen å landa!!..gäller fortfarande!!......vad ska nu huggarn hatarn axvell kontra med då? lika intressant varje gång!! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186250 Axwell. Har du kollat så det är Alkylat i pumpen? Har det testats?

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186251 Under 18 kr/l är riktigt billigt för Alkylat. Tror det blir väldans svårt att få det i inköpspris ens på någon av de jag testat här...

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

totte  
#186253 Apropå miljö, så undrar man ju förstås hur stor påverkan alla dessa literflaskor har.

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186264 :grin: ursäkta grabbar! jag har ju min vokabulär i vanlig ordning!! som ni vet :grin: men ingen betalar 16-18 :- litern för alkylat!!...det lovar jag!!...ok på pump kostar idag ca 19:- litern!!....så lycka till å köp alkylat...aspen,FH eller annan...under 20:- litern plus moms!!

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186265 Vodkabulä?
Vilken smak är det?

Här är det lite Bourbon på g...

Tror Totte glömde lite Irlänskt eldvatten här i somras. Hittade en flaska jag inte känner igen i ölkylen. Den ligger slirigt till med!

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

machonisti  
#186267 En flaska! Från sommaren??? Du menar väl tomglaset???

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186268 Nänä... Anette har saft flaskor i ölkylen så flaskor är inte så värst uppmärksammade i den kylen.
Man har annat i tanken när man kommer dit.
Därför överlevde den fram till nu helt oskadd.
Den har helt enkelt sluppit undan för den var felparkerad.

Avatar Fallback

Re: Ny Alkylat leverantör.

Xon  
#186277 Varför inte bara köra normal oljeblandad bensin? På det sättet får ni bättre sprutt i maskinerna och ett tjockare bankkonto. Iaf enligt egen erfarenhet.

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186295 Det tror jag inte på.
Jag har räknat på detta flera ggr Alkylat blir det bra mycket billigare.

Ofta ser man bara bränslepriset. Slår du ihop alla kostnader till en drift kostnad så är det inget tvivel om att Alkylat funkar bättre.

Service/reparationer (transport till service och inkomstbortfall), inköp av maskin, drivmedel och slår per drift timme eller kubik hugget så ser du lättare.
Gäller även vid köp av såg.

Kostnaden för att hugga är ju det som för många är mest intressant. Att då bara se en del av kostnaden kan vara lurigt.

Finns många tusen lappar o tjäna på att ha en bra ÅTF/service kille.

Avatar Fallback

Re: Ny Alkylat leverantör.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186299 Ska man gå och dra i sig avgaserna från hemblandat så känns det inte som att man har nytta av det feta kontot nån längre tid,känns i alla fall så sedan man gick över till Aspen.

Användarvisningsbild

Re: Ny Alkylat leverantör.

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186301
bengt.a skrev:Ska man gå och dra i sig avgaserna från hemblandat så känns det inte som att man har nytta av det feta kontot nån längre tid,känns i alla fall så sedan man gick över till Aspen.


Instämmer helt. Det luktar inget vidare med hemmablandat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).