Skogsvagn (Huggarvagnar)

Någon som kan mycket om kronos huggarvagnar???

74 inlägg 25556 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18396
gnisten83 skrev:Nej Elima skog var ifjol, Elmia wood kommer 2009 och nästa Elmia skog 2011 :wink:


det va så jag tänkte med!

FTG
Användarvisningsbild
kronos  
#18400
Ungdomshuggare skrev:Okej :) Hur går det med att lägga på band då??? :?:

någ ganske meningslöst när man inte har den driven :wink:

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18469 Mm. Det låter ju så himla bra då för du kan man köra på dom blöta områden med band så sjunker den inte som utan 8)

   TS
Användarvisningsbild
kronos  
#18545
Ungdomshuggare skrev:Mm. Det låter ju så himla bra då för du kan man köra på dom blöta områden med band så sjunker den inte som utan 8)

jag har aldrig behövt band har kört ner ena sidan en gång men då hade jag full lass timer men va bara att lasta av ett par stockar sen ut med kranen på den sidan jag inte gått ner på. Annars har den gått fint efter pär körde jag nog närmare 2000 meter både efter H 20 och 1270 på svagare marker utan att köra fast så :wink:

Användarvisningsbild
kronos  
#18546
Ungdomshuggare skrev:Mm. Det låter ju så himla bra då för du kan man köra på dom blöta områden med band så sjunker den inte som utan 8)

jag har aldrig behövt band har kört ner ena sidan en gång men då hade jag full lass timer men va bara att lasta av ett par stockar sen ut med kranen på den sidan jag inte gått ner på. Annars har den gått fint efter pär körde jag nog närmare 2000 meter både efter H 20 och 1270 på svagare marker utan att köra fast så :wink:

Användarvisningsbild
kronos  
#18547
Ungdomshuggare skrev:Mm. Det låter ju så himla bra då för du kan man köra på dom blöta områden med band så sjunker den inte som utan 8)

jag har aldrig behövt band har kört ner ena sidan en gång men då hade jag full lass timer men va bara att lasta av ett par stockar sen ut med kranen på den sidan jag inte gått ner på. Annars har den gått fint efter pär körde jag nog närmare 2000 meter både efter H 20 och 1270 på svagare marker utan att köra fast så :wink:

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18551 Okej :lol: Det är ju skönt att höra=) Vi har nämligen en extramt blött mar så till och med grävmaskin har kört fast och en 1470 har också badat :( vilken model var det då? :?:

   TS
Användarvisningsbild
kronos  
#18580
Ungdomshuggare skrev:Okej :lol: Det är ju skönt att höra=) Vi har nämligen en extramt blött mar så till och med grävmaskin har kört fast och en 1470 har också badat :( vilken model var det då? :?:


oki då det lät som att det va redigt blött så blött va det ju inte där jag körde kanske men det fans sina ställen :wink: modell på vad vagnen eller?
(Ursäkta mina inlägg datorn cp lita )

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18601 Ja :) Vilken model har du kört och vilka modeler kan man ha band på för det behövs garanterat 8)

   TS
Avatar Fallback
Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18607 Ett tips kan ju vara att ringa till Kronos eller Wikars som de heter och fråga. De flesta där pratar bra svenska!

MVH
MN

Användarvisningsbild
kronos  
#18645
Ungdomshuggare skrev:Ja :) Vilken model har du kört och vilka modeler kan man ha band på för det behövs garanterat 8)


ja som jag sa har jag kört 7,5 t och 10 t men allt går som man vill :wink:

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18662
Morgan Nordin skrev:Ett tips kan ju vara att ringa till Kronos eller Wikars som de heter och fråga. De flesta där pratar bra svenska!

MVH
MN


Ja :D Ring och fråga vilka modeller man kan lägga band på och så man enkelt kan slå av vagndriften utan att något går imot banden(utan rullar mellan hjulen) :wink:

   TS
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18663
kronos skrev:
Ungdomshuggare skrev:Ja :) Vilken model har du kört och vilka modeler kan man ha band på för det behövs garanterat 8)


ja som jag sa har jag kört 7,5 t och 10 t men allt går som man vill :wink:

Har du rullar på 10 tonaren eller är det en motor i boggin??

   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18668
Ungdomshuggare skrev:
kronos skrev:
Ungdomshuggare skrev:Ja :) Vilken model har du kört och vilka modeler kan man ha band på för det behövs garanterat 8)


ja som jag sa har jag kört 7,5 t och 10 t men allt går som man vill :wink:

Har du rullar på 10 tonaren eller är det en motor i boggin??


Det e ju ingen mening att ha band på en vagn utan drift ju :lol:

Användarvisningsbild
kronos  
#18674 Jag vet inte va det är du inte förstår man har inte en driven vagn!! och klarar mig utan casen dra fram överallt :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).