Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Yanmar en slitstark evighetsmaskin

8 inlägg 10161 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Yanmar en slitstark evighetsmaskin

martin169d  
#147338 Tänkte dra ihop en tråd om Yanmar kompakttraktorer.
Jag har en Yanmar 169D med hytt och fronthydralik som har gått 750 timmar.
Det har inte varit ett enda problem med den maskinelt, det som har varit problem med var körriktningsvisaren den behövde putsas upp inuti Pga. oxid

Tänkvärt :Yanmar byggde John deere's kompakttraktorer och har alltid haft hög kvalité.
Jag rekommederar Yanmars kompakttraktorer till alla! Dom är billiga och har hög kavalité.

Delar är inga problem, jag beställede nylig från: http://www.hoyetractor.com/
Dom har allt, och priset är lågt. Inga problem! Och delarna var hemma på 10 dagar med UPS.

Du som har en Yanmar: Skriv vad du har och skriv lite om fel om du haft sådanna och vad man bör tänka på.

Du som funderar på en Yanmar: Skriv om du har frågor och besök: http://www.hoyetractor.com/ där står det om sämmre modeller etc.

Tack! :grin:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Yanmar en slitstark evighetsmaskin

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147339 Bra tänkt! Det har skrivits en del, kolla in den här tråden

https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=1974

kanske man kan slå ihop dem?

Annars finns en "axwell" på forumet som också är lite intresserad. Lite sådär måttligt, men en och annan åsikt har han om dessa maskiner :mrgreen:

Edit: Glömde säga Välkommen! :smile:

Avatar Fallback

Re: Yanmar en slitstark evighetsmaskin

axwell  
#147341 Välkommen till forumet, vill du ha en egen tråd för Yanmar, det finns en som heter "Yanmar Iseki, Kubota" och där har bla. jag en del inlägg.


Nu väntar vi på bilder av din 169D.

Uvskogen har fått för sig att jag skulle vara Yanmarfanatiker och det stämmer ju men det gäller troligen de allra flesta som har en sån minitraktor.

Användarvisningsbild

Re: Yanmar en slitstark evighetsmaskin

stegmaster  
#147415 Kanske lite tidlig och konkludera med en "evighetsmaskin" efter 750t. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Yanmar en slitstark evighetsmaskin

JörgenO  
#185460 Hej
Är det någon på forumet som kan ge någon feedback på det här ekipaget?
http://www.blocket.se/alvsborg/Yanmar_m ... ?ca=11&w=3
Verkar vara allt jag behöver, liten behändig och med hydraulisk kran att lära mig + japansk kvalitet?
Jag kan inget om traktorer men skulle vilja ha något i Grållestorlek men nyare.
Har sådana här traktorer trepunktsfäste då jag gärna vill ha en beteshack? när jag får råd.
Jag har inte ringt o frågat något, vet inte vad det är för tillverkning på huggarvagn eller kran, vet inte ens om den är momsad.
Jag tycker det verkar billigt... är det för billigt?

//Jörgen

Avatar Fallback

Re: Yanmar en slitstark evighetsmaskin

Boarpan  
#185461 Verkar vara ett hyffsat pris nytt ligger väll på dubbla.
Många som vill ha en sådan här traktor är ofta intresserade av en maskaplockare där back. Kolla upp om det finns en möjlighet till det.
http://www.gosta-gustafsson.se/Dong%20Feng.htm
De säljer dongfen men tomato/tomato ring dem verka intresserad så hör du vad de tycker att man bör ha och vad som behövs för att driva slaghack med mera.

Avatar Fallback

Re: Yanmar en slitstark evighetsmaskin

axwell  
#185486
JörgenO skrev:Har sådana här traktorer trepunktsfäste då jag gärna vill ha en beteshack? när jag får råd.
Jag har inte ringt o frågat något, vet inte vad det är för tillverkning på huggarvagn eller kran, vet inte ens om den är momsad.
Jag tycker det verkar billigt... är det för billigt?


För billigt, nej det är nog ett realistiskt pris för ekipaget.
Priserna på blocket skall ju vara inkl. moms, sen beror det på om ägarna i alla led är momsregistrerade för att du skall få dra av momsen.

Tyvärr vet jag inte vad det är för griplastarvagn som ingår.
Självklart har de trepunkt som troligen lyfter något över 500 kg längst ut på undre lyftarmarna.

Modellnumret tyder på att den har 20 hp på kraftuttaget (PTO)och i så fall ca. 23 hp ur motorn.

Den har Power Shift, kan alltså växlas utan koppling när det önskas. Den kan då växlas utan att beteshacken stannar till, alt. växla som vanligt men trampa bara ner kopplingen halvvägs.
Störtbågen som sitter på brukar saknas på de flesta minitraktorer från den här tiden.
"D" efter modell säger att den är 4wd.

Berätta gärna hur det gick, blev det affär?

Avatar Fallback

Re: Yanmar en slitstark evighetsmaskin

Henrik Petersen  
#185513 Hej!!

Griplastarvagnen är en 4wmoto, känd bla. som malwa 350 och ochså såld av Bonnet. En rigtig skitvagn om nån fråger mig. "vridhuset" är felkonstruerat och aldeles for klent. Rigtigt gissat, jag har haft en själva :(( . Traktoren är ju en helt annan grej, dom är ju hur bra som helst.

Henrik

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).