Skogsarbete

Söker Skogsarbete!

8 inlägg 5641 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Söker Skogsarbete!

wildhearted  
#170725 Hej

Rickard Andersson heter jag och är 26 år och bor i vinslöv (skåne)
Jobbar just nu som arbetsledare för ett ledningsröjjar lag med känner
att det är dags att sadla om till ett område där man kan komma nånstans
har fått all min motorsågserfarenhet av en skogsveteran som lärt mig alla tekniker
o då en ledningsröjjare bara kan fälla på 3 håll, så vill jag påstå att jag har fått mer erfarenhet av den trädfällningen jag gjort än en vanlig manuell huggare.
har jobbat här i 3 år och är för närvarande fast anställd så vid eventuell anställning råder 1 månads uppsägningstid för min del

då jag har högre drömmar så söker jag nu motormanuellt arbete med förhoppning om att en dag kunna starta eget företag med mindre skogsmaskiner (det verkar ju va framtiden?)
söker först o främst arbete med motorsåg och eventuellt skotarkörning, har tyvärr ingen erfarenhet av skotarkörning i sig med har jobbaT mycket med stora maskiner och vet hur spakar fungerar så kan förmodligen lära mig på väldigt kort tid

i vilket fall, behöver ni manuell huggare eller liknande så skriv gärna snarast, eller ring mig på 0738-170355

SÖKER ENBART SKÅNE/BLEKINGE/SÖDRA SMÅLAND



   TS
Avatar Fallback

Re: Söker Skogsarbete!

wildhearted  
#182656 jag bumpar denna tråden, då jag för tillfället söker igen! har dock inget arbete nu och kan börja när som, viktigt att påpeka att jag är VÄLDIGT skeptisk till att ligga ute då jag gjort det aldeles för mycket

kan börja igår!

   TS
Avatar Fallback

Re: Söker Skogsarbete!

wildhearted  
#182663 Kan lägga till att jag inte är rädd för att springa i stormfälle och hugga, nog för att jag har respekt för träd som ligger i spänn men jag tänker först och hugger sen:)

   TS
Avatar Fallback

Re: Söker Skogsarbete!

wildhearted  
#184458 Fortfarande arbetssökande, har tillgång till egna maskiner, en 272xp och en mindre husa, ingen som behöver lite hjälp i skogen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Söker Skogsarbete!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185437 Vadå bättre än en "vanlig" manuell huggare?? ett träd går alltid att fälla åt tre håll, hur det än lutar!! så länge man inte sågar av brytmån!...man behöver ju inte direkt vara einstein för att kunna det!...din sk "skogsveteran", var inte han en "manuell huggare"?...vad menar du?...att en "vanlig manuell huggare" bara kan fälla i trädets riktning?.....jisses!!.....lycka till me jobben!!

Användarvisningsbild

Re: Söker Skogsarbete!

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185464 Ajjabajja grovt brott mot jantelagen absolut förbjudet , be genast om ursäkt TS

Avatar Fallback

Re: Söker Skogsarbete!

wildhearted  
#185469 Efter det inlägget så förväntar jag mig absolut inget som helst vettigt komma ut från han så de får va som de e, uppenbarligen tolkade han det ja skrev som en idiot, avspeglar bara människan ifrågas mentalitet

   TS
Användarvisningsbild

Re: Söker Skogsarbete!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185570 Jag "tolkade" ingenting överhuvud taget! Jag läste vad du skrev och ställde frågor utifrån det!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).