Öppna kategorin

Tekniska data skotare till examensarbete

7 inlägg 3898 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tekniska data skotare till examensarbete

Happazappa  
#184524 Hej alla!, Jag är en Jägmästarstudent som just har påbörjat mitt examensarbete. Det kommer handla om skogsmaskinernas utveckling (så långt bak i tiden jag hittar fakta tills idag), där tjänstevikter, motoreffekt, lyftmoment med mera kommer jämföras för olika modeller och år. Jag kommer att inrikta arbetet mot Skotare som är inregistrerade och det därmed finns fler uppgifter om.

Om någon har maskindata av något slag för en eller fler skotare (valfri årsmodell) eller tips vart jag kan hitta detta så mottages det hemskt gärna! Ni får gärna maila mig på emoh0001@stud.slu.se

Tack!



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Tekniska data skotare till examensarbete

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#184530 Gå in på Elmia wood och klicka på classic så har du tillgång till otroligt mycke information om äldre
skogsmaskiner.
Mvh John

Avatar Fallback

Re: Tekniska data skotare till examensarbete

Happazappa  
#184581 Tack för ett väldigt bra tips, där kommer jag att hitta mycket. Kom gärna med andra tips, förslag och material.

/Emil

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tekniska data skotare till examensarbete

totte  
#184583 Ring Skogsmuseet i Lycksele och be att få prata med Ture, han kan nog ha en del tips. Hälsa från mig, Torsten Nilsson.

Avatar Fallback

Re: Tekniska data skotare till examensarbete

Happazappa  
#184591 Tack för tipset, men han har jag redan träffat eftersom de är involverade i exjobbet. Kan hälsa då jag träffar honom igen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tekniska data skotare till examensarbete

totte  
#184654 Aha, borde jag förstås räknat ut! :grin:

Avatar Fallback

Re: Tekniska data skotare till examensarbete

Happazappa  
#184690 Man kan ju inte veta allt :wink:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).