Vedmaskiner, flishuggar

Ny vedrensare

10 inlägg 8639 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny vedrensare

Xon  
#183343 Posch har släppt en ny modell för rensning av ved.



Ser rätt enkel men smidig ut. 69 000:- + moms.



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Ny vedrensare

vedhandlaren  
#183418 jag tror att den kan vara bra. men slipper allt buller gämfört med trumma.
jag tvivlar inte på kvaliteten.

har kört med japa trumma men dom håller inte många m3

Användarvisningsbild

Re: Ny vedrensare

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183421 Det har ju visats en modell med gula roterande borstar här tidigare, minns ej var
men iaf så verkar ju den modellen funnits länge?

Användarvisningsbild

Re: Ny vedrensare

stegmaster  
#183425
Slurfi skrev:men iaf så verkar ju den modellen funnits länge?

Visst har den det.
Pezzolato, Pinosa och andra större vedfabrikker har användt denna typ vedrens under flera år.

Avatar Fallback

Re: Ny vedrensare

Ratelle  
#183447 Vedhandlaren skrev att han kört med japas renstrumma men att dom håller inte många m3. Vad är det som inte håller? Har planer att tillverka en egen det bör inte vara så svårt.

Avatar Fallback

Re: Ny vedrensare

Ratelle  
#183448 Vedhandlaren skrev att han kört med japas renstrumma men att dom håller inte många m3. Vad är det som inte håller? Har planer att tillverka en egen det bör inte vara så svårt.

Avatar Fallback

Re: Ny vedrensare

Xon  
#183495
vedhandlaren skrev:jag tror att den kan vara bra. men slipper allt buller gämfört med trumma.
jag tvivlar inte på kvaliteten.

har kört med japa trumma men dom håller inte många m3



Denna är väl ett måste för dig? =)

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny vedrensare

vedhandlaren  
#183499 jag har tittat på den men håller på med en annan lösning som kommer senare.

Avatar Fallback

Re: Ny vedrensare

vedhandlaren  
#183501 om m an säger allt utom chassit.

remmar och stödrullar är slitdelar.... men slitaget är enormt

sen trumman anser inte jag att det är en slitdel... men rären är förklena så dom spricker brevid svetsen.. man kan inte ana att trä är hårt så att det skulle haverera en stål konstruktion men det statiska slagen från vedklabbar nöter ut stålet i denna konstruktion.

om du vill ha mer fakta så skicka ett PM


Ratelle skrev:Vedhandlaren skrev att han kört med japas renstrumma men att dom håller inte många m3. Vad är det som inte håller? Har planer att tillverka en egen det bör inte vara så svårt.

Avatar Fallback

Re: Ny vedrensare

adahlm  
#424011 Nu har även palax en liknande konstruktion,, https://palax.fi/en/products/palax-roller ca. 45000kr+moms, transportbandet är tilläggsuttrustning.. nån som kört den här typen av rensare? Blir det bättre än med trumman?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).