Före och efter jobbet

Dokumentär om skogsbruk?

3 inlägg 7236 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dokumentär om skogsbruk?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182682 För några år sen kollade jag på Heli-loggers och Ax-men och tycker att det är kul att kolla när andra jobbar i skogen :mrgreen:
De serierna är ju inga dokumentärer utan mer nån sorts relationsdrama som råkar vara placerad i skogen, inte mycket såg-action där inte...

Så nu vill jag ha tips på riktiga dokumentärer (eller tv-serier med mer huggning- mindre drama)!
Gärna tips om vart man kan köpa dokumentärer också, sitter på mobilt nät även hemma för tillfället och det funkar inte att streama.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Dokumentär om skogsbruk?

snubblaren  
#182702 http://www.oldpond.com/

Användarvisningsbild

Re: Dokumentär om skogsbruk?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186540 Har nyss sett Skog & Skogsbruk, en ny svensk dokumentär om skogen, hela 232 minuter lång!

Den började väldigt bra med gamla filmer på huggning men efter de första 40 minuterna blir det sämre, i mitt tycke. Resten av filmen handlar om sågverk, vägbyggen, massafabriker och gamla hyttor. Lite kul att se på men inte vad jag hade förväntat mig.
Nåt som verkligen stack ut var de sjukt jämna vältor de gjorde förr i tiden!
Sen har jag haft för mig att det var grövre träd i gallring och avverkning förut men det såg lika klent ut som idag.
Dokumentären är sevärd men med mer gamla huggarsekvenser skulle den ha varit ännu bättre!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).