Vedmaskiner, flishuggar

Lyftbordet till Tajfun 380

7 inlägg 3443 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lyftbordet till Tajfun 380

dieseltomten  
#18243 Är det nån som har ett lyftbord till tajfun. Undrar bara om det fungerar bra. Och hur man kopplar in det. På traktorns egen hydraulik eller via tajfunen?.
Funderar om det är värt att bygga ett likadant (jag har hydrauliken) eller om det är värt 12900plus m att köpa.

Lär säga att konstruktionen verkar vara kanon, genom att sett bilderna



   TS
Trejon
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18250 du har inga bilder på hur lyftbordet ser ut?

Avatar Fallback

kolla länken

dieseltomten  
#18251 [/url]http://www.tajfun.com/en/program.asp?program=moder&id_strani_var=90

   TS
Avatar Fallback
Bengt olsson  
#18258 Lyftbordet kopplar du in på vedmaskinen,sitter två snabbkopplingar på gaveln,lyften kör du med en spak på maskinen och rullarna driver när inmatnings mattan går.
Min maskin kommer förhoppningsvis nästa vecka,köpte inget bord nu.

Användarvisningsbild

Re: Lyftbordet till Tajfun 380

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18265
dieseltomten skrev:Är det nån som har ett lyftbord till tajfun. Undrar bara om det fungerar bra. Och hur man kopplar in det. På traktorns egen hydraulik eller via tajfunen?.
Funderar om det är värt att bygga ett likadant (jag har hydrauliken) eller om det är värt 12900plus m att köpa.

Lär säga att konstruktionen verkar vara kanon, genom att sett bilderna


nja jag är skeptisk till det bordet... såg det på Elmia.. och blev inte direkt överväldigad av det... det bara krånglade och kilade sig... hade hellre satsat på ett riktigt avläggsbord som du enkelt kan lägga virket på med griplastarkärran och med nån slags hydralisk drivning av länkar eller något liknande...

Avatar Fallback

oki

dieseltomten  
#18279 jaha men jag har ingen griplastarvagn än... har bränt lite för mkt pengar ändå.
Så det verkar inte fungera då eller?
Nån som har en film med bordet "in action" ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: oki

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18329
dieseltomten skrev:jaha men jag har ingen griplastarvagn än... har bränt lite för mkt pengar ändå.
Så det verkar inte fungera då eller?
Nån som har en film med bordet "in action" ?


aha okej... nja jo fungerar gör det väl... men tycker att man behöver pilla för mycket själv med det :P

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar