Socialt (mer om oss)

MC -motorcykel;)

24 inlägg 10113 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: MC -motorcykel;)

Mahg  
#182435 En Offroad passar väl bra när man är i den här branchen. Har en Yamaha XT 550 -82 som jag haft sen -84. Går billigt o bra på de flesta underlag och är lättkörda. För ren skogskörning är dom för tunga, då ska man ha en enduro, men då tappar man i komfort på vägen i stället.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: MC -motorcykel;)

machonisti  
#182436 0 st hojar, runt 10 motorsågar.

Användarvisningsbild

Re: MC -motorcykel;)

stegmaster  
#182443
Mahg skrev:En Offroad passar väl bra när man är i den här branchen. Har en Yamaha XT 550 -82 som jag haft sen -84. Går billigt o bra på de flesta underlag och är lättkörda. För ren skogskörning är dom för tunga, då ska man ha en enduro, men då tappar man i komfort på vägen i stället.


Varför göra det så svårt, bara at handla en för olika forhåll då. :wink:
En bild när jag linade upp mina fungerade höjar. (saknas en tempo veteran 50cc som jag inte orka dra upp från kjällaren endast för några bildar.) 8)
Totalt på bilden 2300cc och ca 300hk. :grin:

Bild

Avatar Fallback

Re: MC -motorcykel;)

350  
#182449 Har två veteraner Royal Enfield 501 från 1929.Bsa c11 från 1951.sonen har en Yamaha R1 som jag kört en gång och aldrig mer,Elaker den där R1an. :grin:

Användarvisningsbild

Re: MC -motorcykel;)

totte  
#182474
350 skrev:Har två veteraner Royal Enfield 501 från 1929.Bsa c11 från 1951.sonen har en Yamaha R1 som jag kört en gång och aldrig mer,Elaker den där R1an. :grin:


Dom vill vi se bilder på!

Avatar Fallback

Re: MC -motorcykel;)

350  
#182490 dom hamna på min profilsida,är inte så kunnig på detta med bilder :| Einfilden har fel framlykta har fått tag på en annan men ej haft tid att byta den,får bli vinter projekt.Tack till Totte som ville ha bilder,nu var jag ju tvungen att tvätta dom. :grin:

Användarvisningsbild

Re: MC -motorcykel;)

totte  
#182815 Har just varit och kollat på dom i skogsbilder, fantstiskt fina! Tack för bilderna! BSA:n är ju fullständigt underbar, inget fell på den andra heller!

Avatar Fallback

Re: MC -motorcykel;)

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182828 Honda XR 400 är den optimala skogvaktarhojen.

Användarvisningsbild

Re: MC -motorcykel;)

bem1965  
#182872 Jag är återfallsknutte!
Köpte en kinesisk 250 customhoj och pendlade till jobbet ett par år. Tröttnade på bristen på kraft och bytte upp mig till en gammal (84) BMW K100. Nu känns det tvärt om, behöver byta ner mig! Finns en anledning till att K100 fick smeknamnet den flygande tegelstenen!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).