Skotare

Tim pris på gallringsskotare

9 inlägg 11040 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tim pris på gallringsskotare

RasmusJ  
#179613 Hej

Har en kockum 83-35 som är tänkt att använda till gårds bruk. Men har kört undan några lass åt en granne och undrar vad man kan ta i timmen för det. Varit mest att hämta fröträd och jag det har redan varit färdig kapat.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Tim pris på gallringsskotare

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: Tim pris på gallringsskotare

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179627 Tänk på att de där priserna är entreprenörernas önskelista för nya maskiner. Finns gott om gamla häckar som körs på hobbynivå för halva de priserna.

Användarvisningsbild

Re: Tim pris på gallringsskotare

Skogshuggarninorr35  
#179634
Skogsola skrev:Tänk på att de där priserna är entreprenörernas önskelista för nya maskiner. Finns gott om gamla häckar som körs på hobbynivå för halva de priserna.



Och det hjälper ju inte till att få upp priserna!
Vill dom inte betala för arbetet kan dom dra fram virket för hand

Avatar Fallback

Re: Tim pris på gallringsskotare

RasmusJ  
#180056 Men vad är lagom att ta ut för den här då? Är 8,5meters kran har band bak o ett kätting par. Är ju inte tänkt att köra åt nå bolag utan det är grannar som vill ha hjälp att köra ut lite vindfällen och veden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tim pris på gallringsskotare

Vedproducent  
#180058 Har en 678 minibrunett med långkran. Nu kör jag ytterst få gånger åt någon med den men de gångerna jag gör det tar jag 600 kr/tim plus moms naturligtvis. Passar det inte så får dom gärna ta någon annan.

Användarvisningsbild

Re: Tim pris på gallringsskotare

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180060 Du måste nog känna efter själv vad som är rimligt. Har man en gammal maskin och kanske inte är fullfjädrad chaffis så kan man naturligtvis inte ta priser enligt listan ovan.

Avatar Fallback

Re: Tim pris på gallringsskotare

RasmusJ  
#180689 Nej för de jobb jag gjort har jag tagit 400 per timme känns rimligt nu för mig just nu

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tim pris på gallringsskotare

Skog  
#181222 Var jäkligt fin den där maskin, var farsan som körde hem den till er,han har bra puts på Mastern som han har nu tycker jag mig ha sett här på forumet

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).