Öppna kategorin

Bli entreprenör

9 inlägg 4333 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bli entreprenör

Anton_  
#180404 Jag har funderat länge på att bli entreprenör åt något stort skogsbolag t.ex Södra. Men faktum är att jag inte vet hur jag ska gå till väga så därför tänkte jag höra med er som är entreprenörer, hur ni gjorde för att bli entreprenör?!
Det kan tilläggas att jag funderar på att slå mig in på röjningsbranschen och jag har skoglig utbildning.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Bli entreprenör

viktor57  
#180411 Lycka till!!

Användarvisningsbild

Re: Bli entreprenör

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180414 Är det maskinentreprenör du funderar på? om det är så,så håll dig borta! om du ändå ger dig in i den(i bästa fall) + - noll branchen så kan jag lova dig att jag kommer att få säga: va va de jag sa! tyvärr..

Avatar Fallback

Re: Bli entreprenör

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180421 Hos Stora (bergvik) får du antagligen börja i morrn om du vill om du accepterar deras villkor och prislista.

Användarvisningsbild

Re: Bli entreprenör

pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180423 Hej!

Mitt tips är att du går en branschanpassad företagsekonomiutbildning. Finns 3-4dagars kurser som lär dig förstå och upprätta balans och resultatrapporter samt göra bokslut. Du lär dig skillnader mellan olika bolagsformer, vet avskrivningsregler och möjligheter. Du vet hur en budget ska se ut.

Din värld kan vara ljus, fast det ser mörkt ut runtomkring. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Bli entreprenör

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180424
Skogsola skrev:Hos Stora (bergvik) får du antagligen börja i morrn om du vill om du accepterar deras villkor och prislista.



Tro fan de! den som gör det är grundlurad å en riktig ekonomisk jubelåsna!! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Bli entreprenör

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180440 Lycka till !
Jobba på och gör det du tror funkar, lägg inte ner för mkt energi på olyckskorpar.
Hoppas du blir rik.

Användarvisningsbild

Re: Bli entreprenör

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180461 skogsvårdsbranschen är nog lite enklare att klara sig i jämfört med avverkningssidan... I och med att man inte behöver allt för mycket kapital för att dra igång. Det man dock måste tänka på är att under vintern kan man ej få någon a-kassa så gäller att man tjänar tillräckligt för att överleva vintern.

Avatar Fallback

Re: Bli entreprenör

PETER.ERIKSSON24  
#180492 Ja tänk dig för o kolla så att du har ett kundunderlag innan du kör i gång..

Lycka till med vad det än blir

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).