Skogsröjning

Trimmerhuvud med kedja

6 inlägg 9172 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trimmerhuvud med kedja

Andreas B  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1921 Hejsan!

Ser att det börjar komma ut trimmerhuvud med kedja i stället för tråd. Någon som har provat eller har erfarenget av dom?

Dom måste ju vara bra där det är lite sly. Men farligt om någon länk skulle gå sönder eller lossna



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2132 tycker som dig, just det där att ha en kätting helt utan skydd flygandes i x antal rpm, känns ju inte helt säkert, isåfall tycker jag att klinga känns säkrare, men kättingen vore ju som jag tänker/tror bättre där det e mycket sten m.m? kör ju en del röjjsåg nu i skolan, eller kör i princip bara röjjsåg så fort vi är ute, och kör med klinga, är ju nybörjare så det har blivit kanske 2-3 sten sågningar av varierande art under kanske 3 timmars jobb, antagligen så kommer man lära sig hur man skall undvika detta bättre allt eftersom, dom stensågningar jag gjort har blivit att jag vart lite klantig och inte sågat tillräckligt högt då jag inte kunnat se igenom slyet om där ligger nån sten, men iallaflal åter till frågan, vart köper man sådan kätting/stål tråds huvud?

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2467 har kört med kätting i några veckor nu och det funkar riktigt bra på sly upp till 3cm då är det bara att mala ner det till pulver när det gäller skyddet så användetr jag ett modifierat gräsklings skydd som är breddat med hårt gummi

Avatar Fallback

Var hittar ni kätting till trimmer ...

Hundkex  
#5210 Var köper ni kätting till era trimmerhuvuden jag har aldrig sett något ?

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35432 terminator :D
Terminator ? Nån som har testat?

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud med kedja

rolf edgar  
#180052 när jag köpte till mitt röjsåg så sa försäljaren natt den hade blivi förbjuden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).