Öppna kategorin

Varning bluff fakturor: mellanhand media

40 inlägg 20953 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Varning bluff fakturor: mellanhand media

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179804 Vill varna alla för skumrask företaget Mellanhand Media AB Box 1344 17126 Solna
tel 08-55924893, 08-51512020.

Fick en påminelse på faktura:
Nummerupplysning där dom anmodar en att betala inom 5dar eljest skickas ärendet vidare till KRONOFOGDEMYNDIGHETEN.
Fakturan är på 4376,00KR

Jag har aldrig beställt något av dem eller överhuvudtaget varit i kontakt med mellanhand media tidigare.

Brevet var frankerat med vanligt frimärke och poststämplat Malmö ???, fast företaget är skrivet i Solna
Ringde tel nummret men hammnade hos en utländsk röstbrevlåda, där svarar ingen jag har ringt snart hundra ggr.

Gjorde en Polisanmälan idag och fick veta att man fått in massor av anmälningar mot företaget som tydligen också ingår i en kedja av bluff företag där ägarna har kopplingar mellan varandra/familjer.
Alla företagen som : Åbro AB, 118200, RXH Konsulting & Försäljning bedriver liknande kriminell versamhet .
Dom skickar ut massvis med påminnelser på bluffakturor på nummerupplysning eller internet/ telefoni och hotar med kronofogden.
Fakturorna är på ca 3000 - 5000:-
http://www.foretagshandel.se/mellandhan ... -ny-bluff/

Polisanmäl detta ni som får bluff fakturor.
fejk.jpg

Fundera på att skicka en motfaktura med debiterad arbetstid nedlagd på bestridande av ogiltig faktura från Mellanhand Media AB samt polisanmälan av denna. Debitering per påbörjad timme: x 650:- plus moms. Det blir ev telefonkostnader och en faktureringsavgift också eftersom jag blir tvungen att skicka en pappersfaktura!

X( X( X( ~x(



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

Blixten82  
#179831 Bara att slå ihjäl dom! 😈

Användarvisningsbild

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179840 Här finns mer om dessa bluffare:

http://www.forenadebolag.se/varningslis ... lysningen/

Jag Har fått mer info om företaget Mellanhand Media AB.

VD/Styrelseledamot är Nas_ime W_hbi tel 0723094378 och bori Hagalundsgatan 35 lgh 1901.
Styrelsesuppleant är Efst_ti_ Nikolaidou mobil 0736326623 och bor Hagalundsgatan 42 lgh 1204

:D :D :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

Apple farmer  
#179842 Klassisk fakturasvindel. Typisk at det blir sendt ut på sommeren når det er ferietid, og mange sommervikarer i bedriftene. Hvis man sier at det koster ca. 10 kroner å sende ut hver faktura, og man sender 1000 stk, så er kostnaden 10000 og svindlerne går i pluss så snart 3-4 "kunder" har betalt. Deretter er det ren netto.

Avatar Fallback

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179843
Sweden-viking skrev:Här finns mer om dessa bluffare:

http://www.forenadebolag.se/varningslis ... lysningen/

Jag Har fått mer info om företaget Mellanhand Media AB.

VD/Styrelseledamot är Nas_ime W_hbi tel 0723094378 och bori Hagalundsgatan 35 lgh 1901.
Styrelsesuppleant är Efst_ti_ Nikolaidou mobil 0736326623 och bor Hagalundsgatan 42 lgh 1204

:D :D :D


Läge för hembesök? Ett kort trampbrytjärn kan vara bra att ha med.

Avatar Fallback

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179851 Troligen samma företag som stod bakom nummerpresentation.se. Från Estland i orten Tatari.
Råd jag fick då:
Bestrid fakturan tydligt och upprepade gånger.
Polisanmäl.
Läs Avtalslagen omkring § 30 (några § före och efter) och åberopa dessa.

Företaget har egen ogiltig inkassofirma eftersom inget mer seriöst inkassoföretag vill ha med dem att göra.
Det finns företag som går emellan och hjälper för en måttlig summa för de som inte har tid själv.
Risken för inkasso lär vara mycket liten. Kronofogden lär inte ta upp denna typ av indrivning om ärendet skötts rätt.

Avatar Fallback

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179852
Bertilsson skrev:Det finns företag som går emellan och hjälper för en måttlig summa för de som inte har tid själv.
Risken för inkasso lär vara mycket liten. Kronofogden lär inte ta upp denna typ av indrivning om ärendet skötts rätt.


De här företagen som går in och hjälper för en "måttlig summa" är antagligen kumpaner till de förstnämnda. Släng i pannan i bry er inte.

Avatar Fallback

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179854
Skogsola skrev:
Bertilsson skrev:Det finns företag som går emellan och hjälper för en måttlig summa för de som inte har tid själv.
Risken för inkasso lär vara mycket liten. Kronofogden lär inte ta upp denna typ av indrivning om ärendet skötts rätt.


De här företagen som går in och hjälper för en "måttlig summa" är antagligen kumpaner till de förstnämnda. Släng i pannan i bry er inte.
Tipset jag fick och tittade på var via Handelskammaren, som är sammanslutning för företag.

Om ni läser inläggen från Sweden-Viking så framgår vilka problem som uppstår. Dessutom finns det en osäkerhet om utgången. Dessutom tar det psykisk energi, när det hotas med rättegång i annat land etc.

Användarvisningsbild

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

traktorz  
#179887 Det borde lagstiftas mot sådan paria.

Brorsan hade fått en liknande fakturapåminnelse, "Nummerpresentation Silver", på 3140 kr, samma BG-nummer, Fakturanummer 204992, samt datum 2012-06-27 och förfallodatum 2012-07-02. Han har bestridit påminnelsen och skickat denna i retur. Polisanmälan verkar säkrast att göra dessutom.

Användarvisningsbild

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179888 när jag får sådana fakturor brukar jag skriva på fakturan med en stor röd spritpenna "EJ BESTÄLLD!! POLISANMÄLAN UPPRÄTTTAD MOT ER" och så skickar jag tillbaks fakturan och gör en polisanmälan

Användarvisningsbild

Re: Varning bluff fakturor: mellanhand media

traktorz  
#179916 Företagshandel verkar också själva vara ett obskyrt företag:

http://www.internetsweden.se/nu-har-tha ... ffsverige/

Avatar Fallback

NUMMERUPPLYSNINGEN.SE

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187988 I posten kom brev från Nummerupplysningen.se. Skickat till företag, som viktigt meddelande!
Ett företag som åker snålskjuts på Eniro.
Nummerupplysningen har använt samma färg som Eniro tidigare.
Nu har de fått idén att byta färg till grön, men skriver det på sätt så många skall tro att det är vår vanliga nummerupplysning som byter färg. VARNING!
- Om en enda uppgift vill bytas på förslaget som är medskickat om era uppgifter och ni skriver ert namn under har ni bundit er för 5895 kr/år FÖR NORMAL GRATISTJÄNST!
Prisuppgiften är skriven väldigt diskret med mindre text nertill. På baksidan står att bindningstiden är TVÅ år.

Tvist påstås skall lösas vid rättsinstans i Estland på det språk som Nummerupplysningen föreslår (enligt tidigare förslag estniska).
Vi är många som drabbats av detta blufföretag som har Stockholm som avsändare och Malmö som mottagare.
Företaget bakom har figurerat i många tvister och anmälningar.

Vägra betala med motivering från avtalslag. Företaget uppträder med list och svek.
Senast redigerad av Bertilsson lör 29 sep 2012, 08:37, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: NUMMERUPPLYSNINGEN.SE

Bengt.Svensson  
#187996
Bertilsson skrev:- Om en enda uppgift vill bytas på förslaget som är medskickat om era uppgifter och ni skriver ert namn under har ni bundit er för 5895 kr/år FÖR NORMAL GRATISTJÄNST!
Prisuppgiften är skriven väldigt diskret med mindre text nertill.


Fick samma "erbjudande" för ca ett år sedan, först via posten och strax efter via en telesäljare. Den finstilta texten anger kostnaden till 5895 kr / år och bindningstid på 2 år, totalt alltså 11790 kr om man skickar in talongen.

Vi hade påhälsning av dieseltjuvar för ett tag sedan, den sortens tjuvar måste åtminstone jobba lite för bytet och hotar inte med Kronofogden om traktortanken är tom... :x

Användarvisningsbild

nummerupplysningen.se

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341464 I brevlådan fick jag idag ett fantastiskt erbjudande.
Ett "Förtursexponeringserbjudande 2015"
För endast 5895kr / år kan mitt företag komma högre upp i deras söktjänst antar jag...
Allt utformat som en blankett att verifiera sina uppgifter / ändra uppgifter ( som adresser och telefonnummer) läser man det finstilta så ser man att man genom att signera blanketten binder sig till två års abonnemang till deras tjänst....

Skall jag:
1 Nappa på detta fantastiska erbjudande?
2 Ignorera detta erbjudande
3 Polisanmäla dom?
4 Skriva ut valfri text om detta blufföretag som jag hittar på internet stoppa i det portofria svarskuvertet och skicka tillbaka ( i hopp om att dom får en portoavgift från posten för att ta emot detta brev)

Användarvisningsbild

Re: Sv: Varning bluff fakturor: mellanhand media

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341472 Polisanmälan rekommenderas.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).