Skojigt/Galet

Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

51 inlägg 19457 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Blivande snickare  
#172183
backman skrev:Eventuellt byta bort min Volvo 245 1990års modell

Byta? Nä, köp ett parhundra nya istället och slit dom med hälsan :D

Jag skulle nog köpa mer skog, en ATV med alla tillbehör som finns och en stor fin och lyxig båt, en bil av samma kaliber samt en 4x4 offroad bil. Och sen lite mer skog. :mrgreen:

Förresten skulle jag köpa en ny traktor så morsan skulle ha nått skapligare att ploga med nästa vinter. 4x4, front plog, schaktblad, blinkers, arbetsljus i massor och och och... :roll:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

åberg  
#172194
backman skrev:Eventuellt byta bort min Volvo 245 1990års modell

Tokiga gubbe. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Blivande snickare  
#172237 :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Hema  
#178427 Börja konstruera egna maskiner såsom man själv vill ha dem.
Bygga en gård som är helt självförsörjande.
Slå sönder värdelösa maskiner på jobbet o stå för nya, bara för att.
Betala av egna o resten av familjens lån.
Skaffa fiber för internet.
Sänka en slant på något smart sätt. Mot någon motprestation beroende på vad ändamålet kan vara.

Men 1800 miljoner är ju rent av svårt att göra av med. Kanske får anställa någon för det =))

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178446 Fortsätta köra JD så länge pengarna räcker..... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

totte  
#178455
Simba skrev:Fortsätta köra JD så länge pengarna räcker..... :mrgreen:


=)) =))

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

snubblaren  
#178465 Köpa en blå 1470 och en grön h20 :)

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

rockfax  
#178501 Bjuda alla forum medlemmar på varsin maskin.

Sen skulle man ju leva sunt, resa jorden runt, köpa hus i alla världsdelar, förbannat med aktier osv osv!

1.8 miljarder är en hel del, svårt att göra av med allt själv!

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178503 No 1 Köpa ut släkten, bjuda på gårdar runt om så mina barn får varsin gård.
Sluta på mitt nuv jobb, ta med frugan och mina kompisar på hojtur i Australien och Syd.afrika

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Blivande snickare  
#178526
rockfax skrev:Bjuda alla forum medlemmar på varsin maskin.

John Deere gallrings skotare åt mig tack. Ta den dyraste med all extra utrustning som finns :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

f-se.se  
#178624 köpa loss så mycket mark som går att köpa. för behöver ja eller ngn ha pengar i framtiden så går de ju alltid att sälja en liten bit, för som de ser ut idag så är skog o mark väldigt värdefullt och de kommer de nog att vara i en lång framtid.

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

m.grubb  
#178926 Jag hade troligtvis inte besökt detta forumet på ett tag. Fundera på om man kunde köpa loss zlatan för en säsong sätta han i det lokala korpen laget som
bänkvärmare. Köpa en gokart till alla barn mellan 10-15år i stockholms innerstad, hade kunnat få en rolig effekt! Sen hade jag nog levt det liv jag alltid varit ämnad att leva, i överflöd. Sen skulle jag skämma bort min kvinna som hon förtjänar! Efter det kommer jag att få börja jobba igen, besöka detta forumet och hoppas att man på sikt kommer ha råd att köpa en vettig fastighet och antagligen är man singel på jakt efter en bra kvinna igen eftersom man lyckades fullständigt förstöra denna förra innan pengarna tröt! 1 eller på sin höjd 2millar är nog ok att vinna annars tror jag att man förlorar verklighetsuppfattningen och inte har några mål längre.

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178937 Med så mkt pengar så hade man ju kunnat köpa ett område i Afrika och bygga ett mönstersamhälle
och driva det med deras förutsättningar och visa hur bra man kan ha det och utbilda fler
samhällsbyggare som kan åka runt i Afrika och tillslut så är där ingen svält och kineserna
får en motvikt när det gäller mängden billig arbetskraft osv osv, det skulle vara spännande
för hela världen.
Kortfattat, ta världsherravälde på lite sikt.

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Kjell S  
#178941 3.000 m2 växthus över kåken...

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Kse  
#178942 Jag skulle ge 1.5 miljarder till Slurfi så att han skulle kunna bygga upp sitt samhälle i Afrika, i gengälld skulle jag kräva att få bli enväldig president. Efter några år av välfärd skulle jag med tjock plånbok ge makten åt folket innan IT och aktiebubblor spricker, jag skulle oxå klara mig ifrån räntekriser och bostadskrascher och den efterföljande kris som uppstår när AU, Afrikanska Unionen går under med flaggan i topp. Inga problem med facit i hand. :wink:

Ja eller så nöjer man sig med att investera i en ny maskinpark som man bara gör skitjobb med så folk får fundera lite på hur det gå ihop.

Ska vi bli lite alvarliga så hade jag dragit ihop ett "rent vatten" projekt och åkt världen runt och borrat brunnar på heltid. Även där hade ju Slurfi varit bra att ha med sig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).