Små skogsmaskiner och övriga maskiner

polaris x2

2 inlägg 2485 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

polaris x2

fredda75  
#177447 tjena har en x2 undrar om det finns fjäderlåsning att köpa den sjunker ihop något grymt med vagn på har gummibussningar i fjädrar men de hjälper inte någon som har fler ideer?
mvh fredda



   TS
Avatar Fallback

Re: polaris x2

Sune_  
#177466 Jag har förvisso en vanlig kort 800, men ja har iaf förstärkta fjädrar (inte de veka gula HD-fjädrarna) som funkar absolut ypperligt ihop med Kranmanvagnen.
Den är nästan lika följsam och fin i terrängen med kärra och de fjädrarna som vanliga fjädrar är vid persontransport i terräng. Inga hjul som är i luften samt den sväljer ojämnheter med bravur.

Dock har jag ett par lösa fjäderben med originalfjädrar på som ja byter till om ja ska ut på nån längre dagstur med kompisarna då den i princip blir stum bak om man plockar av kärran. Sitter med 2 skruv så att byta är gjort på under 10 minuter.

Är iaf grymt nöjd med de fjädrarna!

Dock har ja en lite tyngre vagn med kran och drivning, så hur det blir om du har en vanlig lätt vagn låter jag vara osagt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).