Skogsröjning

Hittat något intressant i skogen

1027 inlägg 376440 visningar 96 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Blivande snickare  
#176318 OM det finns intresse, klart det finns!
Bilder!!!!!!!!

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Steenfeldt  
#178716 Hej Alla

Jag skulle höra om:
Är det någon som har hittat en gammal volkswagen buss med delad framruta eller bubbla med delad bakruta så skulle jag bli glad om jag fick ta hand om den

Hälsningar Henrik

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Skogshuggaren83  
#178747 "Hittade" i Gudrun en grymt förvirrad tysk som hade gått vilse i skogen. Något fel på båten lr för höga vågor svårt att förstå när mina 3 år när man läste tyska inte gav mer än skällsorden...
Dock efter en konversation på tyska, engelska, svenska och pekspråket lyckades jag förstå i vilket B&B han bodde så det var bara att ringa dom så de kunde hämta sin förvirrade tysk.
Han hade irrat omkring i timmar utan att hitta någon eller någonting som kunde hjälpa honom att hitta tillbaka, törstig var den saten med så det var tur att jag hade extra vatten med mig.

Aldrig sett en sådan lättad människa sedan dess.

Skall nog tilläggas att detta var långt ute i skogen med miltals med skogsvägar överallt och nästan bara vindfällen vart än ögat såg.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178762 Jag hittade en stelfrusen norrman under senaste sportlovet. Visserligen ovanför trädgränsen så det är lite utanför tråden kanske. Han hade legat där ca 2.5 timmar med bruten höft och noll mobiltäckning. Det blåste bra och spåren var igensnöade men eftersom jag brukade ta den rundan som träning gjorde jag inget undantag den dagen trots blåsten.

Jag stoppade om gubben med min jacka och åkte ner till mer frekventerade spår och fick tag i folk med mobiltäckning. Efter ca två-tre timmar kom räddningspersonal på scooter och gubben kom i trygga händer.

Vad som hänt om inte jag trotsat blåsten och om ingen saknat gubben kan man bara spekulera i. Jag såg inga andra på det spåret den dagen.

Jag fick själv en tankeställare eftersom jag ofta är ute och tränar längs trädgränsen medan min fru tar det lugnt i terrängen nära stugan. Nästa gång kanske jag tar med ett par jaktradio om jag skulle råka ut för något liknande.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Blivande snickare  
#179163 Hittade en gammal lastbilshytt förra veckan. Morris eller ford eller nåt liknande...
Visste nog förövrigt om den från förr men hade helt glömt den!

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

blixxxt  
#183045 Inte använd på ett tag.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Sedvall  
#183047 Hövändare, modell gammal :wink:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

mrvimek  
#183059 En gamal fogsvans o kylskåp o del till en hembrännare gönd i ett grustag de är va ja ha hitta på min skog

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Robertberg  
#193770
obantteg skrev:Jag vet att det ligger en sax, en kombinyckel, fällkil och två svärdsmuttrar i skogen.
Återkommer med rapport när de återfinns.


16 september hittade jag kombinyckeln när jag spatserade där vi högg i vintras!
Bild

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193771 Fyra gastuber. :surp:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Blivande snickare  
#193862
obantteg skrev:
obantteg skrev:Jag vet att det ligger en sax, en kombinyckel, fällkil och två svärdsmuttrar i skogen.
Återkommer med rapport när de återfinns.


16 september hittade jag kombinyckeln när jag spatserade där vi högg i vintras!
Bild

Grattis! :wink:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193864 Hmm, undrar om min massakrok hoppar upp och sätter sig i benet om jag går förbi tillräckligt många gånger...

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195209 Jag stötte på ett rejält röse för några år sen, finns ingen logisk förklaring till den, inga kommungränser eller liknande i närheten. Länsstyrelsen visste inte vad det var men blev glad över att få ett mystiskt landmärke att jobba med!
Det är kvadratiskt och med en avlång sten uppepå som pekar i en viss riktning (öst/väst har jag för mig), så här ser den ut efter att jag städade lite på platsen:
Röse.jpeg

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Skogstinsen  
#195270 Kanske en grav? :???: Vi gjorde en sådan grav till en jakthund som dog under älgjakten för 5 år sedan.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

skogare  
#195326 ser ut som ett gammalt socken röse

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).