Små skogsmaskiner och övriga maskiner

ATV Thule timmervagn

21 inlägg 16275 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ATV Thule timmervagn

DrDamp  
#173671 Har Thule vagnen funkat bra för er? Sugen på en ny thule vagn nu..

Avatar Fallback

Re: ATV Thule timmervagn

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173726 Min har funkat toppen. kör dock mest prylar på den idag på ett hembyggt plyfaflak. jag tycker att det blir så mycket manuella lyft när man kör virke så jaganvänder helre traktorn och dess wirekran numera.

Avatar Fallback

Re: ATV Thule timmervagn

Fredson  
#173739 Funkar kanonbra. Grymmt imponerad av den klättrande boggien..! Finns aldrig ett hinder som fyrhjulingen klarar och som inte vagnen med last skulle klara att ta sig över. Stenar och stubbar, skoghshuggare eller annat som ligger i vägen, aldrig nåra problem. Ofta får jag svänga runt något hinder med fyrhjulingen och vagnen tar en snävare sväng och klättrar då över som en som en akrobat på skogspromenad. Typ.
Där jag håller till på en åssluttning ligger mycket stora stenar och gropar mm.. Jag får ta vinschen till hjälp för att komma fram ibland när jag slirar i uppförslutet, fa under vintern/våren med is-tjäle som kommer fram i spåren.. Så jag är glad att jag behöll vinschen fram. Skrev om vinschen tidigare i tråden, om att flytta den bak. Men nä den sitter bra fram!
Och kranen är säkert bra. Har tyvärr inte skaffat mig en vinsch till den ännu utan slänger upp stockarna för hand än så länge. Jag kör bara 3 meters massaved själv. Och ved till eldning. Ibland saknas kranen. Blir ju en och annan grövre sak som ska ner också i gallringen men än så länge har jag bara lämnat en stock i skogen vad jag kan minnas som blev för mycket att kämpa med. (Ska snart såga den i bitar till ved! Den ska inte komma undan)
Jag har monterat bort kranen för att slippa så mycket tyngd fram..
Men snart har jag väl köpt vinsch också! Det ska bli gött.

   TS
Avatar Fallback

Re: ATV Thule timmervagn

Initium  
#174246 Fins ingen bilder, så vi med kina-vagner kan sikle litt ?

Avatar Fallback

Re: ATV Thule timmervagn

DrDamp  
#174336 tackar ska ni ha =) `Verka ha slutat gjort dessa vagnar så letar begagnad..

Avatar Fallback

Re: ATV Thule timmervagn

DrDamp  
#175898 Hänger det ned mycke bakom om man kör med 4,5 meterslängde?

Hur funkar denna vagn jämte kranmans tycker ni ? Ingen som tänkt på hur det går att lasta av/på då det är ej delbara stöttor?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).