fre 23 mar 2012, 00:39#167596
Jag har utan att överdriva blivit uppringd runt 20 gånger senaste veckorna, det är ju massa olika företag som heter typ Telia*#, Telia mobil, Telia se osv. Har bara sagt att jag säger samma sak som till dom 20 som ringt före dig, "Det där fixar vi alldeles själva på Teliabutiken".
En del nöjer sig med det medans andra fortsäter i stil med; "Ja men vi hjälper så gärna till och vi lever ju faktiskt på det här och är beroende av kunder"
Nu har jag själv fixat förlängningen via riktiga Telia och killen som ringde idag var inte ute efter att förlänga abonnemanget utan ville sälja på mig en Ipad2, antar att dom ville ha över mig som kund och Ipaden hade nog slagits på fakturan varje månad.
3 månader innan ditt abonnemang löper ut så kan du binda dig på nytt så det är då dom brukar ringa.
Problemet med återförsäljarna är ju att dom vill tjäna än me pengar. Förlängde ett annat abonnemang för ett tag sen hos en återförsäljare, när nästa återförsäljare ringde och jag meddelade att jag redan förlängt så undrade han vad jag fick för telefon. När jag berättade det tyckte han att jag blivit lurad och sa att jag hade rätt till en betydligt dyrare.
Därför bestämde jag mig för att gå via riktiga Telia nästa gång.