Skogsvagn (Huggarvagnar)

Problem med ork i Nokka 4170

3 inlägg 2646 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med ork i Nokka 4170

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172947 Har köpt en huggarvagn, Nokka 10 tonnare me 7meters kran, å hydraulservospakar...
Nu till problemet, den orkar inget, å nu bytte vi pump å hydraulolja på vagnen (sep pump till kran ska tillläggas!) Har mätt upp trycket på "trycksidan" till 140bar som mest på pumpen, å det på både den gamla å nya pumpen... vi har gjort ren tank, bytt suglslang till grövre doningar... Men problemet kvarstår! I handboken står det att det krävs minimi 175bar för kranen...

Nån som har några tips? ideerna börjar ta slut å ja skulle vilja ha andras åsikter, få se om man kan lösa problemet... Å Ja den är köpt osedd av lantmännenmaskin å dom står för grejjerna tills d löser sej, alt kommer ut... Men d är kul att lösa saker själv åxå, å nu äre långhelg så då kanske man kan lösa d själv om ni har några ideer!



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Problem med ork i Nokka 4170

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172966 Kör ni en cylinder i ändläge när du mäter trycket?
Rundpumpning?
Chocker på sliden till cylindern kan lösa innan tryckbegränsaren löser på ventilpaketet.
På min FMV 390 är systemtrycket 175 bar.
Men chockerna på svängen löser redan 140.
Bommen är 190 upp men 40 ner så de går inte trycka med den etc.
Grip o rotator tror jag saknar chock(men är inte 100)

Avatar Fallback

Re: Problem med ork i Nokka 4170

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173135 VI kör i ändläge när vui mäter, å rundpumpning JA...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar