Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Honda vs Yamaha

47 inlägg 35173 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Honda vs Yamaha

skogsbonne  
#172695
Panne79 skrev:Inget speciellt som jag bör tänka på med en sån maskin?


håll farten uppe i en backe

Avatar Fallback

Re: Honda vs Yamaha

axwell  
#172696
Agne Johansson skrev:Måste vara ryggbesparande. Hur ær hållbarheten med hænsyn till kultrycket?
Har du gjort det sjælv eller ær det køpt och i så fall var kan man køpa det och vad kostar det?


Enl. lev. skall det hålla, det är ytterligare två fästpunkter som inte syns på bilden.
ATV-Sweden är leverantör, olika fästen för varje fabrikat enl. Åf (Autograf) i Härnösand, detta till CFmoto. Det skulle ha kostat 550 kr inkl.


Matte_J skrev:Axwell; upplever du nån ökad stegringstendens med det långa draget? T.ex. med tungt lass i uppförsbacke?


I uppförsbackar minskar väl kultrycket från lasten, däremot finns väl risken i utförsbackar när det skjuter på, styrningen.

Har inte märkt nåt av detta, drar aldrig riktigt tungt, då är det minitraktorn som gäller och på den sitter kulan mer än tre ggr. så långt bak, den stegrar sig inte av att dra tungt, delvis beroende på frontlastaren.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).