Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

värmebatteri mini brunett 678?

5 inlägg 3934 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

värmebatteri mini brunett 678?

todan  
#171674 Har en ÖSA/FMG 678:a med ett läckande värmebatteri; ingången i batteriet är slut efter >20 år i skogen...
Någon som vet vad det är för batteri på mini 678 (ca 360 x 200 x 40 mm, med 3/8" anslutningar på "var sin sida" om packetet)? Antar att det är ett värmebatteri från en bil, men det verkar inte vara från en Volvo 240...

MVH
Tord



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: värmebatteri mini brunett 678?

Vedproducent  
#171678
todan skrev:Har en ÖSA/FMG 678:a med ett läckande värmebatteri; ingången i batteriet är slut efter >20 år i skogen...
Någon som vet vad det är för batteri på mini 678 (ca 360 x 200 x 40 mm, med 3/8" anslutningar på "var sin sida" om packetet)? Antar att det är ett värmebatteri från en bil, men det verkar inte vara från en Volvo 240...

MVH
Tord

Har nyligen bytt 2 batterier. Ett på minin och ett på teleskoplastaren. Nu minns jag inte riktigt vilket av batterierna det var med ett sa dom var Mercedesbatteri. Du kan ju kolla upp det kanske.

Måste lägga till efter att tänkt över storleken att det nog var teleskoplastaren. Men det går väl bra att peta in vilket batteri som helst bara det får plats. Mitt är ganska mycket större än ett bilbatteri.

Avatar Fallback

Re: värmebatteri mini brunett 678?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171699 Antar att det är värmeelementet som Tord menar. :-)

Användarvisningsbild

Re: värmebatteri mini brunett 678?

Vedproducent  
#171700
Skogsola skrev:Antar att det är värmeelementet som Tord menar. :-)

Ja så är det ju naturligtvis. Vilket vanligt batteri håller i 20 år? Sorry!

Avatar Fallback

Re: värmebatteri mini brunett 678?

todan  
#171709 Precis, denna gången är det värmeelementet inne i hytten :)
(Bytte till ett av de största Biltemabatterierna (el); funkar klockrent...)

Mvh Tord

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).