Avverkning (slutavverkning)

Vem lämnar avverkningsanmälan? Och när?

5 inlägg 4151 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vem lämnar avverkningsanmälan? Och när?

patrick.wilkorsz  
#170391 Hej alla!

Jag har några frågor kring avverkningsanmälan.

– Vem är det som brukar göra en avverkningsanmälan? Är det köparen eller säljaren?

– Och när lämnar man in avverkningsanmälan? Brukar man göra det innan eller efter att man har hittat en köpare?



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Vem lämnar avverkningsanmälan? Och när?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170396 Skogsägaren är ansvarig för att det blir gjort. Det gör man i god tid. Den gäller i flera år och om den går ut så är det bara att göra en ny. Så är det en medveten strategi hos köparsidan att försöka dumförklara skogsägaren och ta hand om allting inklusive avverkningsanmälan.

Avatar Fallback

Re: Vem lämnar avverkningsanmälan? Och när?

Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170408 Det är bra att ha några inlämnade i fall det blir akut behov för någon köpare så kan man sälja för högre pris och de avverka direkt.

Användarvisningsbild

Re: Vem lämnar avverkningsanmälan? Och när?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170414 Det gör du själv hos Skogsstyrelsen. antingen på ett kontor där du bor eller på internet. Deras internetsida är bra, se länk; https://www.skogsstyrelsen.se/Aga-och-b ... na-sidor1/ här kan du även se historiska avverkningsanmälningar.

Avatar Fallback

Re: Vem lämnar avverkningsanmälan? Och när?

Chainsaw Charlie  
#170427 Det vanligaste är nog att köparen gör anmälan vid tecknande av avverkningsuppdrag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).